۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۴۲۰۲۸

نخستین سالنامه تخصصی عصر روح الله منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین سالنامه فرهنگی عصر روح الله به مناسبت سال 1394هجری شمسی توسط انتشارات بیان اندیشه تدوین و منتشر شد.
سالنامه

جواد سبزیان مدیر پروژه تدوین سالنامه فرهنگی عصر روح الله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: بی‌گمان، امام خمینی(ره) یکی از ستارگان درخشان منظومۀ تاریخ بشراست که زندگی، سیره و اندیشه او شگفتی‌های شورانگیزی دارد؛ و به تعبیرمقام معظّم رهبری :«شخصیّت عظیم رهبر کبیر و امام عزیز ما، حقّا و انصافا پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین با هیچ شخصیّت دیگری قابل مقایسه نبود».، لذا بر آن شدیم تا در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام و راه آن یگانه دوران برای سالنامه‌ای را با محتوایی غنی تهیه نماییم.

 

سبزیان با اشاره به ماندگاری ابزار هنر تصریح کرد: از آنجایی که سالنامه، یکی از موثرترین ابزار تبلیغاتی و مورد توجه کلیه اقشار در هر رده سنی و سطح تحصیلی در طول یک سال است و نیز با توجه به ضرورت شناخت کافی عموم جامعه و خصوصا نسل جوان با شخصیت، سیره و اندیشه بلند معمار و معیار کبیر انقلاب اسلامی، یقیناً انتشار سالنامه به ترویج این حرکت ارزنده در جامعه کمک شایانی می‌کند.

 

مسئول روابط عمومی انتشارات بیان اندیشه در خصوص بخش های مختلف این سالنامه گفت: روزشمارزندگی سیاسی اجتماعی امام خمینی(ره)، منتخب بیانات و توصیه های سیاسی و اخلاقی امام روح الله، حکایاتی از سیره امام خمینی(ره)، برش هایی از سیره اخلاقی امام خمینی(ره)، برگزیده غزلیاتی از امام خمینی(ره)، مروری بر مهمترین دغدغه های امام خمینی(ره)، نامه هایی سیاسی و عرفانی از امام خمینی(ره)، معرفی کتاب با موضوع اندیشه و سیره امام روح الله(ره) و پیام قرآنی هفته و احادیث روزانه از معصومین(ع) بخش‌هایی از این سالنامه است.

 

مدیر پروژه نخستین سالنامه فرهنگی عصر روح الله ادامه داد: کلیه فعالان فرهنگی در کشور و علاقه‌مندان به شخصیت برجسته و بی‌نظیر امام راحل می‌توانند با مطالعه این سالنامه که حاوی چکیده‌ای از بیانات، اندیشه و سیره آن پیر سفر کرده جماران می‌باشد نسبت به زوایا و ابعاد گوناگون شخصیت حضرت امام روح الله‌(ره) آشنا شوند.

 

این فعال فرهنگی همچنین در خصوص مراحل اجرایی سالنامه گفت: این اثر حاصل تلاش شش ماهه گروهی از جوانان طلبه و دانشجوی نسل سومی است که خود را همان دبستانی‌های امید امام دانسته و با هدف ادای دین به معیار و معمار کبیر انقلاب اقدام به تهیه و تولید این اثر کرده‌اند.

 

سبزیان اظهار امیدواری کرد که این اثر در سال 94 مورد توجه عموم مردم خصوصا نسل جوان قرار گیرد.

 

وی در پایان اعلام کرد این سالنامه در ایام الله دهه فجر رونمایی می‌شود.

 

قابل ذکر است افراد و دستگاه های علاقه‌مند جهت تهیه این سالنامه می‌توانند با شماره 09399910107 تماس گرفته و یا به فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در سراسر کشور مراجعه کنند./917/ت202/ص


 

ارسال نظرات