۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۴۲۱۷۸
حجت الاسلام تراشیون:

فراگیر شدن محبت سبب آرامش انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس عرصه خانواده با اشاره به ضرورت گسترش محبت بین زن و شوهر گفت: زن و شوهر باید محبت های خود را گسترده و افزایش دهند، زن و شوهر نباید محبت به یکدیگر را محدود به زمان یا مکان خاصی کنند، بلکه باید تمام فضای زندگی آنها مملو از عشق شود.
تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون مشاور و کارشناس خانواده، چهارشنبه شب در سلسله نشست های تربیتی طلاب و خانواده ها که در سالن همایش مدرسه دارالشفا برگزار شد، به تبیین راهکارهای تحکیم روابط بین زن و شوهر پرداخت.

 

وی با بیان این که محبت بین زن و شوهر باید بر اساس ظرفیت های مشخص باشد، گفت: محبت بیش از حد و ظرفیت  زن و شوهر نسبت به یکدیگر سبب ایجاد توقعات نادرست و به دنبال آن اختلافات می شود؛ بنابراین محبت بیش از اندازه آسیب زا است.

 

این مشاور خانواده با اشاره به ضرورت دقت مرد و زن نسبت به زمان های محبت کردن افزود: زن و شوهر از محبت در زمان هایی مانند زمان خستگی مرد بعد از برگشتن از کار باید پرهیز کنند، انسان ها به گونه ای آفریده شده اند که علاقه دارند نیازها در موقع مناسب خودش انجام شود.

 

وی با بیان این که گاهی باید برخلاف میل باطنی به همسر یا شوهر خود ابراز علاقه کنیم، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر مردی حوصله محبت به زنش را ندارد اما همسر او تشنه محبت است، باید به او محبت کند که این محبت سبب تحکیم و پایداری خانواده می شود.

 

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: انسان باید ظرفیت های خود را در زندگی افزایش دهد، زمانی که زن طلب محب می کند، نباید او را پس زد، اگر توجه به موقع صورت نگیرد کینه های بسیاری بین زن و شوهر ایجاد می شود.

 

وی  با اشاره به ضرورت گسترش محبت بین زن و شوهر ابراز داشت: زن و شوهر باید محبت های خود را گسترده و افزایش دهند، زن و شوهر نباید محبت به یکدیگر را محدود به زمان یا مکان خاصی کنند، بلکه باید تمام فضای زندگی آنها مملو از عشق باشد، اگر محبت در زندگی فراگیر شود به یقین در جای جای زندگی به انسان آرامش می دهد.

 

این کارشناس خانواده محبت زن و شوهر در حضور دیگران را ضروری دانست و عنوان کرد: زن و شوهر باید در حضور دیگران سطحی از محبت به یکدیگر را داشته باشند، اگر در حضور دیگران برخوردهای سردی بین زن و شوهر انجام شود به یقین شاهد همین برخورد از دیگران نسبت به این زن و شوهر خواهیم بود.

 

وی با بیان این که محبت کردن نیاز به پول ندارد، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که زن و شوهر باید از تندی رفتار نسبت به یکدیگر پرهیز کنند و حسن خلق داشته باشند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات