۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۵۴۱

تأکید آیت الله طبرسی بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در تاریخ با کمک های مؤمنان اداره می شد و امروز نیز همین شرایط وجود دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز گلریزان خیر اندیش شرق استان که در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) زینوند بهشهر برگزار شد با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و دهه مبارک فجر، گفت: امام حسن عسکری(ع) با وجود همه مشکلات آن دوران شریعت را حفظ و احکام دینی را به جامعه می رسانند.

 

وی با بیان این که جهل و نادانی با تبلیغ دین و ارزش های دینی از سوی پیامبر گرامی اسلامی و ائمه معصومین(ع) از جامعه رخت بست، افزود: هنوز آثار وجودی و هدایتی ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ درتاریخ اسلام در جامعه مشهود است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که به برکت وجود پیامبر و ائمه و علما امروز ارزش های دینی در جامعه نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: به برکت همین مکتب آسمانی و خدایی شاهد عزت و عظمت روز افزون در دنیا هستیم.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که امروز همه ما باید ادامه دهنده راه و روش انبیاء الهی باشیم، تصریح کرد: امامان معصوم(ع) تبعید، زندانی و شهید شدند اما تسلیم خواسته های کفار زور نشدند.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت و توسعه مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در تاریخ با کمک های مؤمنان اداره می شد و امروز نیز همین شرایط وجود دارد.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران، تربیت طلاب و روحانیان مجرب را یکی از وظایف و رسالت های تاریخی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم محرم، رمضان، تبلیغ و ارشاد در جامعه حفظ شود نیازمند حضور روحانیت در جامعه هستیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این مبلغان دینی در تاریخ ارزش های اسلامی را حفظ کردند و به آن عظمت بخشیدند، گفت: اگر مسجد بسازیم، اما روحانی نداشته باشیم فایده ای ندارد.

 

وی با تأکید بر این که همه ما درباره دین تعهد دادیم و باید شریعت محمدی را حفظ کنیم، تصریح کرد: همه فرق و ادیان الهی نیز نسبت به دین و روحانیت خود وظیفه و تکلیف مهمی دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت بزرگ و متدین کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با صلابت ایستادند و از آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابس دفاع کردند، گفت: این ملت در راه حفظ انقلاب عزیز ترین افراد زندگی خود را فدا کردند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه، مسأله خمس در دین مبین اسلام را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما وظیفه داریم یک پنجم مال خود را برای امام زمان(عج) بدهیم و این در قرآن آمده است.

 

وی راز ماندگاری شیعه در تاریخ را گذشت، ایثار و از خودگذشتگی دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه با سهم امام، نیکان و متدیین نبود اداره نمی شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحصیل در حوزه های علمیه و سربازی برای امام زمان(عج) سعادت و لیاقت بالایی می خواهد، بیان داشت: تحصیل در حوزه نیازمند انگیزه مقدسی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات