۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۵۵۸
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

طرح کاربردی سبک زندگی ویژه خانواده‌ها تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، شناخت سبک زندگی اهل بیت(ع) را در راستای الگوپذیری و تبعیت از فرمان الهی ارزیابی کرد و از تدوین طرحی کاربردی در این زمینه ویژه خانواده‌ها خبر داد.
حجت اسلام نجف  لک زايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل‌بیت(ع) که پیش از ظهر امروز در محل مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی شهر قم برگزار شد، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال 91 در سفر به خراسان شمالی درباره سبک زندگی مهم‌ترین دلیل برگزاری این همایش بود.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اظهار داشت: در سال 92 مقالات همایش فراخوان شد تا این بحث از منظر جدیدی مورد توجه قرار گیرد تا ببینیم خدا از ما چه گونه زندگی را طلب کرده است تا بر اساس اراده پروردگار متعال، زندگی خود را اداره کنیم.

 

وی اضافه کرد: خدای متعال از همگان خواسته است تا زندگیشان را از زندگی اهل‌بیت معصومین(ع) الگو بگیرند؛ بنابراین برای الگو پذیری از ایشان باید سبک زندگی اهل‌بیت(ع) شناخته می‌شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی با بیان این‌که در معرفی سبک زندگی اهل‌بیت(ع) ضعف‌هایی داریم، اظهار داشت: هم اکنون در عمل فاصله بسیاری با سبک زندگی ائمه معصومین(ع) داریم.

 

وی تأکید کرد: با نگاه به ساعت کاری ما در ادارات و مراکز علمی و پژوهشی، به آسیب‌های سبک زندگی امروزی پی می‌بریم؛ از این رو، در کنار برگزاری همایش، طرحی به صورت کاربردی برای ارائه به خانواده‌ها برنامه ریزی و تعداد چهارصد حدیث در قالب داستان‌های کوتاه منتشر شد.

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: از منظر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بر ما لازم است تا چنین طرح‌هایی را استحصال کرده و با نگاهی بین المللی به زبان‌های مختلف ترجمه و آن‌ها را به صورت کاغذی و دیجیتال ارائه کنیم.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از حمایت‌های صمیمیانه و بی دریغ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تشکر کرد و گفت: در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) کسی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین اختری برای اهل‌بیت(ع) تلاش نمی‌کند که این درخور قدردانی است./997/پ202/ی

ارسال نظرات