۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۴۳۹۶۳
امام جمعه همدان:

روحانیت رسالت سنگینی در عرصه فرهنگ ‌سازی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: روحانیان باید مردم را در زمینه مشکلاتی که در آینده در موضوع جمعیت برای کشور پیش می آید آگاه کنند چرا که تأثیرپذیری مردم از قشر روحانیت بسیار است.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در همایش روحانیت و مبلغان با موضوع «فرهنگ سازی افزایش جمعیت»، بیان کرد: مسؤولیت جامعه روحانیت در زمینه فرهنگ‌سازی بسیار سنگین است، در زمینه آگاهی بخشی و بیداری جامعه قشر روحانی باید با لمس مشکلات در زندگی خود بتواند جامعه را از بی‌دردی خارج کرده و به دنبال راهکار برای حل مشکلات باشد.


وی با بیان اینکه درد بی دردی مسأله ای است که در موضوع کاهش جمعیت به چشم می خورد، افزود: روحانیت باید با آگاهی‌بخشی احساس درد را به جامعه ترزیق کند؛ درمان در چارچوب دین بهترین راهکار است، وقتی درمان درد مردم در نسخه دین پیچیده شود، جواب می‌دهد.


آیت الله طه‌محمدی گفت: روحانیان باید مردم را در زمینه مشکلاتی که در آینده در موضوع جمعیت برای کشور پیش می‌آید آگاه کنند چرا که تأثیرپذیری مردم از قشر روحانیت بسیار است.


نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کسی که لباس روحانیت به تن دارد باید طبیب روح باشد، افزود: روحانیان دیده‌بان امت هستند و باید قبل از رسیدن خطر هشدار بدهند، جامعه امروز در ارائه فرهنگ افزایش جمعیت مشکل دارد، تنها اگر 50 درصد مردم با حضور خود اعلام آمادگی کنند در زمان بسیار کوتاهی یک نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.


امام جمعه همدان تصریح کرد: امروز حدود 5 میلیون دختر مجرد 15 تا 40 سال در کشور وجود دارد که اگر زمینه ازدواج برای آنها فراهم نشود اندیشیدن برای عواقب کار دشوار شده و امکان جبران در این راستا مهیا نمی‌شود، این افراد از شیعیان هستند که باید زمینه ازدواج برای جلوگیری از به خطا رفتن و آسیب های روحی آنها فراهم شود.


وی تک فرزندی را مشکل نسل آینده دانست و گفت: بشر امروز به تنهایی مفرط و بی مونسی مواجه است که در پی این تنهایی به انس گرفتن با غیر انسان می‌پردازد ضمن اینکه عامل اصلی بروز بسیاری از بیماری های روحی روانی همین امر خلأ همدم در زندگی انسان‌ها است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با طرح این موضوع که دولت، مجلس، مراجع و حوزه های علمیه باید چاره ای بیندیشند، گفت: فرهنگ اشتباه و نادرستی از ازدواج دوم و ازدواج موقت در جامعه ایجاد شده که البته صدا و سیما به آن دامن زده است.


آیت الله محمدی به کاهش ازدواج در جامعه اشاره و بیان کرد: آمار خودکشی در کشورهای غربی که به دنبال فرهنگ های شیطانی و حس تنهایی، افسردگی و پوچگرایی ایجاد شده رو به افزایش است که به دنبال آن، در کشور ما نیز آمار خودکشی به سنین پایین سرایت کرده است.


وی تصریح کرد: هزینه هایی که برای مصارف غیرضروری و در برخی موارد برای تجمل گرایی و لوکس‌گرایی صرف می شود، بسیار به جا است که در زمینه تأمین هزینه ازدواج جوانان مصرف شود./967/پ203/ب6

ارسال نظرات