۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۲۵۳
امام جمعه کرمان:

تقوا لازمه طلبگی است/روحانی باید انقلابی و ولایتمدار باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: مقام معظم رهبری همیشه تأکید دارند که خواص جامعه بصیرت داشته باشند و اگر یک روحانی بصیر نباشد خسارت آفرین بوده و خسارت می بیند.
حجت الاسلام والمسلمين  سيد يحيي جعفري، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان در مراسم عمامه گزاری طلاب استان کرمان، گفت: طلاب باید طبق سنتی که سال ها در حوزه های علمیه جاری است درس بخوانند چون دانش دین بسیار توصیه شده و هر چه بهتر خوانده شود و مباحثه شود بسیار ثمر بخش خواهد بود.

 

وی ادامه داد: روحانیت برای این که مفید باشند لازم است یک خصوصیاتی را در خود نهادینه کنند؛ تقوا لازمه یک روحانی است چون روحانی بی تقوا مفید نبوده و زیانش بیشتر از دیگران است بنابراین کسب تقوا باید در رأس فعالیت های یک طلبه باشد؛ شهید مطهری علمیت و تقوایی کسب کرده بود که هم چنان مرجع بسیاری از دانش اندوزان امروزی است.

 

رییس شورای حوزه علمیه استان کرمان اظهار داشت: چیزی که لازم است مورد توجه جامعه روحانیت قرار گیرد تزکیه نفس است و اگر انسان تزکیه کرد اوج گرفته و حرفش تأثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: یکی از ویژگی هایی که باید یک روحانی رعایت کند ساده زیستی آن بوده و این امر مورد توجه امام خمینی(ره) بوده است؛ اگر روحانیت زی طلبگی را فراموش کند و دنبال زرق و برق دنیا باشد ضررش به جامعه روحانیت می رسد؛ اگر طلبه و روحانی کار خلافی مرتکب شد پای همه روحانیت نوشته می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: همان گونه که امام خمینی(ره) و رهبر عظیم الشأن ما روحیه انقلابی داشتند یک طلبه و روحانی هم باید روحیه انقلابی داشته و ولایت مدار باشد؛ مراجع ما ولایت مدار هستند و عملکرد ایشان برای ما درس است؛ آیت الله جوادی آملی که یکی از مراجع است از قم به تهران برای عیادت مقام معظم رهبری می رود که درس ها در این حرکت است.

 

امام جمعه کرمان تأکید کرد: اگر روحانی علاوه بر علم متواضع شد توانایی جذب جوانان را پیدا می کند؛ تواضع باید از نبی اکرم یاد گرفت؛ باید جاذبه جامعه روحانیت از دافعه ایشان بیشتر باشد که همان گونه که شهید بهشتی گفت جاذبه در حد اعلی بوده و دافعه اش در حد ضرورت باشد.

 

وی اظهار داشت: یک عالم و روحانی باید بصیر بوده و درک صحیح از حوادث اجتماعی سیاسی داشته باشد همان گونه که مقام معظم رهبری به داشتن بصیرت تأکید می کنند؛ وقتی عالمی دینی تلاش کرده و به جایگاهی رسیده است اگر بصیرت نداشته باشد خسارت زده و خسارت می بیند./9704/پ202/ب6

ارسال نظرات