۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۴۴۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

مسؤولان باید منادی عفاف و حجاب باشند

خبرگزاری رسا ـ تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: مسؤولان باید جایگاه زن را در همان سنگری که اهل بیت(ع)گفته اند و ترسیم کرده اند، حفظ کرده و منادیان عفاف و حجاب باشند
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار مشاور وزیر و مشاوران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور زنان کشور که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با تأکید بر این که مسؤولان کشور باید منادی عفاف و حجاب باشند، تصریح کرد: مسؤولان باید جایگاه زن را در همان سنگری که اهل بیت(ع) گفته اند و ترسیم کرده اند، حفظ کنند؛ کسی حق ندارد زنان را از صحنه ای که اهل بیت(ع) معرفی کرده اند، دور سازد.

 

وی افزود: در زیارت حضرت معصومه(س) بعد از این که مقامات این بزرگوار را در قالب سلام، ذکر می کنیم و او را حاضر در تمام عصرها و زمان ها می بینیم، به عنوان دعا درخواست می کنیم که «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه».

 

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این جمله را امام رضا(ع) بیان فرموده است و نشان از جایگاه والای این بانو دارد؛ «فی الجنه»، به این معنی است که ما را در بهشت شفاعت کند، سه امام بزرگوار بیان داشتند هر کس حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشتی است؛ بنابراین کسانی که زیارت این بانو را انجام می دهند، از اهل بهشت هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: از جمله برکات حضور این بانو در قم، شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است که عمده این حرکت را به برکت حضرت معصومه(س) می دانیم؛ حضور این بانو در قم، حرمی را در حرم اهل بیت(ع) ایجاد کرد و همین حرم مطهر موجب شکل گیری انقلاب شد.

 

وی با تأکید بر ای که قم با توجه به ظرفیت گسترده خود، همواره سخن جدید برای همگان دارد، اظهار داشت: بیش از همه جا، مردم به این شهر رجوع می کنند و وجود حرم بانوی کرامت، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و مراکز تخصصی علوم دینی، نشان از عنایت خاص خداوند به این شهر است.

 

تولیت آستان مقدس قم، حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی جامع در سبک زندگی اسلامی معرفی و ابراز داشت: اگر سبک زندگی اسلامی را بخواهیم، باید از همین اهل بیت(ع) بگیریم؛حضرت معصومه(س) الگویی برای همگان، به ویژه برای دختران و بانوان هستند؛ این بانو، ولایت مداری، هجرت، عفت، نشر معارف دینی و دیگر ارزش های الهی را در دوره خفقان بنی عباس به ما نشان داد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید هر چه بتوانیم با همین مختصر تعالیمی که از این بانو در اختیار داریم، همگان را نسبت به عظمت ایشان آگاه سازیم و با این کار، سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج سازیم./1323/د102/ف

ارسال نظرات