۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۴۴۹۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

علم و دین دو بال توسعه پایدار کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه بیشتر به نخبه شناسی و نخبه پروری در کشور گفت: علم و دانش در کنار دین و معنویت دو بال توسعه پایدار کشور محسوب می شوند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم تجليل از نخبگان خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد چهارشنبه شب در همایش تجلیل از نخبگان و جوانان برتر خراسان شمالی که به همت بنیاد نخبگان و اداره کل ورزش و جوانان استان و با حضور جمع کثیری از مسؤولان و مدیران و جوانان نخبه این استان برگزار شد، بر توجه بیشتر به نخبگان در جامعه تأکید کرد.

 

وی با بیان این که سرمایه انسانی بزرگ ترین سرمایه یک کشور به شمار می رود، اضافه کرد: نخبگان هر جامعه تلاش می کنند تا کشور خود را به افق و سطح بالاتری در حوزه های مختلف برسانند که این قصد و تلاش دارای ارزش زیادی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: به همین دلیل می بایست سرمایه گذاری بیشتری بر روی نخبه ها شده و از ظرفیت آنها بیش از پیش استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه بیشتر به نخبه شناسی و نخبه پروری در کشور گفت: علم و دانش در کنار دین و معنویت دو بال توسعه پایدار کشور محسوب می شوند.

 

به گفته وی اگر می خواهیم در تمامی بخش ها به توسعه پایدار و متوازن برسیم می بایست بر روی نخبه شناسی و نخبه پروری سرمایه گذاری کنیم در غیر این صورت فرار مغزها همچنان ادامه خواهد داشت.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که البته در این راستا تاکنون اقدامات مناسبی نیز انجام شده است، اضافه کرد: تولید علم، صنعت، فناوری های پیشرفته و ... نمونه هایی از نخبه پروری در کشور محسوب می شوند اما لازم است فعالیت ها در این زمینه بیشتر شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رسالت تک تک مسؤولان و متولیان را در نخبه شناسی و نخبه پروری سنگین توصیف کرد و افزود: اگر ابزارهای نگهداری، استفاده و تقویت توان نخبگان در کشور فراهم نشود طبیعی است که بیگانگان با فراهم کردن ابزار کار این گروه های تلاش گر، آنها را به خود جذب کرده و سرعت توسعه کشور را می گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هنر امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی این بود که توانست هویت مسلمانان ایرانی را به دنیا نشان دهد و ثابت کند که یک ملت مسلمان هوشیار می تواند با وحدت خود از زیر یوغ ستمکاران و استعمارگران رهایی یابد.

 

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار داشت: در سال پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران با 30 میلیون نفر جمعیت روزانه هفت میلیون بشکه نفت می فروخت اما اکنون با 80 میلیون نفر جمعیت روزانه تنها یک میلیون بشکه نفت به فروش می رود اما وضعیت زندگی مردم و کشور در بخش های مختلف بسیار بهبود یافته و اصلا قابل مقایسه با آن زمان نیست.

 

به گفته وی با پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت مصرف مواد غذایی، بهداشت، گازرسانی و دیگر خدمات به طور کلی تغییر پیدا کرده که شناسایی و شکوفا شدن استعدادهای نخبگان نیز یکی از این موارد است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از 12 جوان برتر و نخبه استان خراسان شمالی در حوزه های مختلف، با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات