۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۰۵۰

جشنواره «محراب» در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فراخوان جشنواره «محراب» با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه های رضوی در استان آذربایجان شرقی اعلام شد.
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: جشنواره ملی محراب با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه های رضوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 


وی افزود: این جشنواره در بخش های نور و سلام، فراخوان داده شده که شامل حفظ چهل حدیث رضوی، آشنایی با مفاهیم چهل حدیث رضوی، تولیدات فرهنگی و هنری و ویژه نامه های فرهنگی و هنری ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد و بخش سلام با موضوع خانواده ها است.

 


هادی‌نیا با بیان این‌که بخش نور با موضوع احادیث حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود، گفت: این بخش از جشنواره با 2 محور شرکت در حفظ چهل حدیث رضوی و شرکت در مسابقات مفاهیم چهل حدیث رضوی برگزار خواهد شد که جزوه چهل حدیث رضوی از سوی  دبیرخانه جشنواره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

 


وی با اشاره به این‌که مرحله شهرستانی و استانی این مسابقه اردیبهشت ماه سال آینده و مرحله نهایی خردادماه سال آینده برگزار می شود، تصریح کرد: مسابقه آشنایی با مفاهیم چهل حدیث رضوی نیز از جزوه چهل حدیث رضوی و این آزمون به صورت اینترنتی و غیرحضوری برگزار می شود.

 


هادی‌نیا ادامه داد: بخش اسلام نیز با موضوع تجلی عشق و محبت و ارادت مردمی به محضر امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. این بخش با 2 محور تشکل های مردمی، کانون های فرهنگی هنری مساجد و خانواده ها برگزار می شود که مهلت ارسال آثار در بخش سلام تا پایان تیرماه سال 1394 اعلام شده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی 32 کانون فرهنگی هنری مساجد همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون تعداد 825 کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که تعداد 403 باب از این کانون ها در روستاهای این استان راه اندازی شده است.

 


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول سال سرانه های دیگری به حساب کانون های فرهنگی هنری مساجد واریز می شود، این سرانه بخشی از حمایت های دولت بوده و هزینه های اصلی فعالیت های کانون های مساجد از جمله محل فعالیت، هزینه های نگهداری و نیروی انسانی از طریق مردم، خیرین، نمازگزاران و افراد متدین تامین می شود.

 


وی با بیان این‌که  در بدو تأسیس یک کانون در مسجد، تجهیزات اولیه از جمله قفسه و کتاب نیز در اختیار این کانون ها قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: سه کانون در آذرشهر، 11 کانون در میانه، 5 کانون در تبریز، سه کانون در کلیبر، یک کانون در هریس، یک کانون در بستان آباد، یک کانون در اهر، یک کانون در شبستر، 2 کانون در سراب و سه کانون در مراغه راه اندازی می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات