۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۵۰۷۱
وزیر اطلاعات در مشهد:

دفاع از انقلاب نباید با معصیت همراه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علوی گفت: دفاع از انقلاب هدف مقدسی است که باید به شیوه درست انجام شود و کسی که بخواهد با معصیت از انقلاب دفاع کند در معرض خطرات زیادی قرار می گیرد.
وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران امروز در همایش نکوداشت پیشگامان انقلاب اسلامی که با همکاری اداره کل اطلاعات، استانداری و سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی در محل سالن صبای صدا و سیما برگزار شد، گفت: نگاه به تاریخ و ثبت فداکاری هایی که برای ملت ها سربلندی و عزت آفریده اند، یک ضرورت است و اگر در این زمینه کم کاری کنیم به نسل های آینده کم لطفی کرده ایم چرا که تشخیص راه درست در آینده به عبرت گرفتن از گذشته وابسته است.

 

وی رونمایی از نخستین «جلد روزشمار انقلاب اسلامی در خراسان رضوی» را که امروز به همت مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات انجام شد، در راستای ثبت فداکاری های ملت ایران ارزشمند توصیف و اظهار کرد: امام علی(ع) می فرمایند کسی که فراز و نشیب های گذشته را سرمشق آینده قرار داده و تقوا پیشه کند، از خطرات حفظ خواهد شد»؛ لذا ثبت رشادت ها، مقاومت ها و پایمردی های فجر آفرینان یک ضرورت است.

 

 

انقلاب اسلامی در دل ناامیدی ها به بار نشست

 

وزیر اطلاعات با اشاره به لزوم بازخوانی آیه 214 سوره مبارکه بقره در این زمینه افزود: انقلاب ما در دل ناامیدی ها کاشته شد و با مقاومت فجرآفرینان به بار نشست و مطمئنا بدون چنین رنج ها و مقاومت هایی امکان پیروزی نبود همانطور که خداوند در قرآن در خصوص پیروزی نهضت پیامبران(ع) می فرماید «پیروزی بدون چشیدن رنج های گذشتگان ممکن نیست» تا آن جا که پیامبران و نزدیکان آن ها می گفتند «متی نصر الله» و تأکید می کند که نقطه پیروزی نهضت، همان نقطه ناامیدی از توان بشری است.

 

حجت الاسلام علوی، اساس اعتقادی انقلاب را مبتنی بر اصول اسلامی دانست و تصریح کرد: غربی ها هرچه سعی می کنند این انقلاب را با نظریه های خود توجیه کنند، نمی توانند؛ چرا که این انقلاب برخاسته از معارف اسلامی است و لذا تئوری های غربی امثال میشل فوکو و... با قد و قامت این انقلاب جور در نمی آید.

 

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) بر اساس یک تکلیف این نهضت را آغاز کردند و در برابر سرزنش کنندگانی که این نهضت را در فضای طاغوت بی نتیجه می دانستند، می گفتند «اگر این نهضت به تشکیل حکومت اسلامی برای ایجاد زمینه اجرای احکام اسلام منجر شد که خدا را شکر می کنیم که به نتیجه مطلوب رسیدیم اما اگر پیروز نشدیم، باز هم خدا را شکر می کنیم که به تکلیف مان عمل کرده ایم» لذا ما بنا به فرموده امام(ره)، مأمور به تکلیفیم، نه مأمور به نتیجه.

 

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در دو مقطع اوج گرفت، یکی در سال 41 و پس از فوت آیت الله بروجردی که دیگر رژیم مطمئن شده بود که فرماندهی واحدی در جبهه مقابلش وجود ندارد و لذا دست به کار شدند اما امام با تشکیل شورای مرجعیت مشکل فقدان رهبری واحد را رفع کردند؛ مقطع دیگر پس از شهادت آقا مصطفی خمینی بود که بار دیگر مبارزه به طور جدی جوانه زد و امام ارتش را برای پیوستن به صفوف مردم فراخواندند.

 

 هوشمندی امام خمینی انقلاب را با هزینه کمتری به موفقیت رساند

 

حجت الاسلام علوی در ادامه به تشریح شرایط کشور در دو مقطع مذکور پرداخت و اظهار کرد: امام(ره) در شرایطی نهضت را آغاز کردند که شرایط خارجی هم مساعد نبود و آمریکا محکم از رژیم منحوس پهلوی حمایت می کرد و تحلیل گران عاقبتی جز شکست برای این نهضت پیش بینی نمی کردند.

 

وی افزود: نگاه امام راحل این بود که ارتش یک نیروی مسلح فرزند ملت است و باید از پشت شاه جدا شود و در طی دوران مبارزات حتی یک بار هم مردم را به مبارزه در برابر نیروهای ارتش فرا نخواندند چرا که با چنین نگاهی نیازی به برنامه ریزی نظامی نیست؛ این هوشمندی امام(ره) باعث شد که انقلاب با هزینه کم تری به موفقیت برسد.

 

وزیر اطلاعات در پایان با اشاره به این که حفظ این انقلاب از ضروری ترین امور است، گفت: دفاع از انقلاب هدف مقدسی است که باید به شیوه درست انجام شود و کسی که بخواهد با معصیت از انقلاب دفاع کند در معرض خطرات زیادی قرار می گیرد؛ برای مثال امروز متأسفانه می بینیم در شهر مقدس قم رئیس یکی از قوای سه گانه را با مهر و سنگ هدف می گیرند و اگر مقام معظم رهبری این عمل را تقبیح نمی کردند، عاملان این اقدام کار خود را حفاظت از انقلاب می نامیدند.

 

در پایان این همایش با حضور وزیر اطلاعات، امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی از کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در خراسان رضوی» رونمایی و از تعدادی از پیشگامان انقلاب در این استان تقدیر شد./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات