۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۴۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

فیلم‌ها باید ایمان و اعتقاد مردم را افزایش دهند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت نتیجه بخش بودن فیلم های رسانه ملی، گفت: فیلم ها باید ایمان و اعتقاد مردم را افزایش دهند.
محسن قرائتي محسن قرائتي محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم تجلیل از خادمان نماز در رسانه ملی که بعداز ظهر امروز سه شنبه در سازمان صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه فیلم هایی که برای ترویج نماز ساخته می شوند باید اعتقاد دینی مردم را افزایش دهند، گفت: به عنوان مثال برخی از دروسی که در آموزش و پرورش و یا دانشگاه ها تدریس می شود به واقع نتیجه ای ندارند اما یک فیلم باید نتیجه بخش باشد، بطور مثال پیام فیلم اصحاب کهف، به مسلمانانی است که در کشورهای بدون دین زندگی می کنند.

 

افزایش ایمان، نتیجه فیلم ها

 

وی در ادامه ابراز داشت: فیلم ها باید ایمان و اعتقاد مردم را افزایش دهند، می بایست در فیلم ها نسل جوان مورد توجه بیشتری قرار گیرند، باید در آثار هویت و غیرت دینی وجود داشته باشد، تبلیغ عمل واجب نسبت به مستحب از اولویت برخوردار است، متاسفانه به اندازه ای که برای اعتکاف تبلیغ می شود، برای زکات تبلیغی صورت نمی گیرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هر شخصی که می خواهد برای مذهب فعالیتی انجام دهد باید خودش مذهبی باشد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن پیامبر اکرم(ص) به سخنان خویش ایمان داشتند ولی ما به کارهایمان ایمان نداریم به همین دلیل است که گاهی تبلیغ تاثیر گذار نیست.

 

مشورت با عالمان دلسوز، امری ضروری است

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به لزوم مشورت با دانشمندان دلسوز در عرصه ترویج فرهنگ نماز، گفت: فیلمسازانی که می خواهند برای نماز فیلم بسازند می بایست با عالمان دینی مشورت کنند، نماز یک امر دائمی بوده و تنها ساخت تعداد محدودی فیلم برای نماز کافی نیست، در عرصه ترویج نماز، قصد قربت بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه مدیران باید به نماز اهمیت دهند، تصریح کرد: اگر یک مدیر برای نماز اهمیت قائل شد، مردم نیز از وی پیروی می کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به راهکارهای تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز در کشور، اظهار داشت: ارزان بودن، استمرار و دربرگیری همگانی از ویژگی های یک تبلیغ مناسب است.

 

مردم برای ترویج ازدواج آسان دست بکار شوند

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج های آسان در کشور، گفت: برای ترویج ازدواج آسان باید از مردم کمک گرفت، به عنوان مثال مردم از نحوه ازدواج آسان فیلم گرفته و رسانه آن را منعکس کند.

 

وی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در اهمیت بخشی به نماز، تاکید کرد: اقدامی که در برنامه مناظره صورت گرفت بسیار مناسب بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نماز از منکر جلوگیری می کند، گفت: آن نمازی که در مسجدالحرام با تمام ویژگی های یک نماز خوب برگزار می شود نمی تواند از منکر که مصداق بارزش داعش است جلوگیری کند، زیرا عنصری به نام ولایت را در خود ندارد.

 

خوب نمایی یک ارزش است

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه بین خودنمایی و خوب نمایی تفاوت وجود دارد، گفت: خودنمایی یکی از مصادیق ریاکاری بوده ولی خوب نمایی یک ارزش است، شخصی که به نماز جماعت می رود ریا کار نبوده بلکه عملش تبلیغ نماز است.

 

وی با اشاره به منشأ مشکلات موجود در امر ازدواج جوانان، گفت: آموزش و پرورش منشأ مشکلات در جامعه از قبیل بیکاری و تاخیر در امر ازدواج است، فارغ التحصیلان آموزش و پرورش هنر و کارایی لازم برای اشتغال در جامعه ندارند.

 

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه برنامه های دینی باید در زمان های مناسب پخش شوند، تصریح کرد: برنامه هایی مانند بیان احکام نباید بعد از نماز صبح پخش شود، باید به برنامه های دینی اهمیت بیشتری داده شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از خادمان نماز در رسانه ملی تجلیل و تقدیر به عمل آمد./811/پ202/ب4

ارسال نظرات