۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۴۷۶۱۲
استاد حوزه علمیه قم:

مسؤولان در عمل هم دفاع از حریم دین و انقلاب را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان فقط به مقوله دین در زبان اکتفا نکنند و در عمل هم دفاع از حریم دین و انقلاب را جدی بگیرند و بر آن پای فشاری کنند؛ نمی شود در زبان مسلمان بود و در عمل سکولار رفتار کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار رسا، گفت: انقلاب اسلامی جهانی ایران محتاج فرهنگ اسلام ناب محمدی یعنی مکتب راستین اهل بیت است و در این راستا به دفاع از ارزش های بومی و ملی تمدن کهن ملت ایران وابسته است.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: هر کس در جامعه اسلامی ادعای مسلمان بودن یا انقلابی گری دارد باید حریم سه مقوله و عنصر ذکر شده را ابتدا شناخته و سپس از آن پاسداری کند.
 
حجت الاسلام احتشام با ابراز تأسف از کم بودن کسانی که بتوانند با بصیرت و شجاعت و اتکا به فرهنگ عمومی در مقابل تهاجم یا شبیخون فرهنگی دشمن ایستادگی کنند افزود: گاهی دیده می شود همسو با حرمت شکنی جهانی، در داخل کشور بعضی حریم مقدسات را آنگونه که باید و شاید رعایت نمی کنند؛ یا مجذوب فرهنگ وارداتی هستند یا مرعوب دشمنان خارجی می شوند.
 
وی توقع از علما، اندیشمندان و توده های عظیم اسلامی را که مسؤولان فرهنگی کشور تلقی می شوند مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این مسؤولان فقط به مقوله دین در زبان اکتفا نکنند و در عمل هم دفاع از حریم دین و انقلاب را جدی بگیرند و بر آن پای فشاری کنند؛ نمی شود در زبان مسلمان بود و در عمل سکولار.
 
امام جمعه موقت کاشان نتیجه گیری کرد: آنچه امروز به عنوان چالش فرهنگی در جامعه ما رخ می نماید و موجب اعتراض دوستان و بزرگان از خواص جامعه می شود، بیش از آنچه مستند به کمبود بودجه فرهنگی باشد، مستند به اباحه گری و تسامح در دفاع از ارزش های انقلاب و ملت بزرگ است.
 
حجت الاسلام احتشام درباره نقش حوزه های علمیه تصریح کرد: گر چه نمی توان نقش حوزه های علمیه در پاسداری از اسلام ناب و انقلاب اسلامی را نادیده و دست کم انگاشت و باید حوزه های علمیه شیعی بسان گذشته پر افتخار همواره سد راه تهاجم فرهنگی باشند، ولی عده ای برای شانه خالی کردن از مسؤولیت قانونی خود فرار رو به جلو را بر قرار ترجیح داده اند.
 
وی افزود: این مسؤولانی که در حال فرار رو به جلو هستند، بار مسؤولیت خود را به دوش دیگران محول می کنند؛ آنچه مسلم است حوزه های علمیه در بعد نرم افزاری مبارزه با شبیخون فرهنگی بیش از این باید از خود فعالیت بروز دهد ولی این بدان معنی نیست که دیگران برای طفره رفتن از دفاع از حریم ها دیگران را سپر بلای خود قرار دهند.
 
امام جمعه موقت کاشان در پایان گفت: امروز نهادهایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مقتضای وظیفه قانونی باید در برابر حریم شکنی اهل قلم و هنر حساسیت بیش از این داشته باشند در وظایف خود کوتاهی کرده و برای ارضای خود و دیگران به سوی دیگران شلیک می کنند./836/ت302/ش
ارسال نظرات