۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۴۸۵۹۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

حرکت در مسیر تعالیم دینی سبب رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حرکت در مسیر تعالیم دینی سبب رستگاری انسان می شود، گفت: باید تلاش کنیم تا تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام را به عنوان اصلی ارزنده در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.
امام جمعه ايزدشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در جمع مردم و مدیران شهر ایزدشهر با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)، گفت: منظور از پرونده هر انسانی به گردنش آویزان می شود این است که اعمال و کارهای نیک و بد انسان و گناه و خیر و ثواب او هر جا که باشد با او خواهد بود و تا زمان حسابرسی و روز قیامت جدا نمی شود.

 

امام جمعه ایزدشهر با تاکید بر این که تقوامحوری زندگی انسان را در مسیری ارزنده و متعالی قرار می دهد، بیان داشت: انسان باید در تلاش بوده تا تقوای الهی را به بهترین نحو ممکن در خود نهادینه کند.

 

وی با اشاره به نظام، تشکیل حکومت و اداره کردن در جامعه، تصریح کرد: تشکیل حکومت و به عهده گرفتن اداره امور جامعه از مواردی است که نه تنها در هدایت انسان ها نقش تعیین کننده دارد بلکه در جهت زنده ماندن احکام سهم ویژه ای دارد.

 

حجت الاسلام حاجی پور افزود: دین تنها محدود به تعدادی موعظه ، نصیحت و آیات الهی و نجات آن ها نبوده بلکه دربردارنده مجموعه ای از احکام و دستورات و قوانین اساسی در ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، دفاعی، مادی ، اقتصادی و دیگر امور است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که همه این ها به مظور سر و سامان دادن به اوضاع جامعه اسلامی از ناحیه خداوند سبحان جعل و وضع گردیده است، گفت: اگر این دستورات و قوانین حکیمانه به درستی و بی نقص و مانع در بستر جامعه دینی اجرا و پیاده شود اثرگذاری والایی خواهد داشت.

 

امام جمعه ایزدشهر تصریح کرد: اگر دستورات دینی را رعایت کنیم از ظلم، ستم، چپاول و زورگویی خبری نبوده و چهره فقر و نکبت فساد اقتصادی در چشم کسی نمی آید. 

 

وی با بیان این که اصل ضرورت تشکیل حکومت برای نجات از هرج و مرج اجتماعی و اجرای دستورات و احکام الهی برکسی پوشیده نیست، گفت: باید تلاش کنیم تا در پناه آن زمینه ادامه حیات احکام و دستورات دینی محقق شود.

 

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به این حرکت در مسیر تعالیم دینی سبب رستگاری انسان می شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام را به عنوان اصلی ارزنده در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان، تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا با بهره گیری از مسیر دین مبین اسلام و کسب رضایت خداوند منان زمینه ساز عزت و تعالی بوده و خود را برای سرای آخرت به نحوی شایسته آماده کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات