۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۶۳۲
معاونت تهذیب حوزه های علمیه قزوین:

غفلت، انسان را از یگانه پرستی دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به عدالت در انقلاب اسلامی گفت: ما اسلام و انقلاب را با دلیل قبول کردیم و هر کسی در این انقلاب ثابت قدم نباشد در حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) هم ثابت قدم نخواهد بود.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین شب گذشته چهارم اسفند در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد جامع امام خمینی(ره) با ترجمه آیات مبارکه 39 و 40 یوسف گفت: حضرت یوسف پس از تعبیر خواب آن دو زندانی آنها را موعظه و دعوت به یکتا پرستی کرد، چرا که آنان تا آن لحظه موحد نبودند.

 

وی در ادامه با اشاره به سخن حضرت یوسف که فرمود آیا دو خدا بهتر هستند یا یک خدای قادر و قهار ابراز کرد: بت، غیر از اسم و نام چیزی از آن خود ندارد. بتی که به دست خود انسان ساخته شده و از برآوردن کمترین احتیاجات خود عاجز باشد از نظر عقل پرستیدن آن جایز نیست.

 

غفلت انسان را از یگانه پرستی دور می‌کند

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه با توجه به انحرافات انسان در عبودیت خداوند اظهار کرد: بعضی وقت‌ها انسان به قدری غافل شده و مورد وسوسه شیطان واقع می‌شود که مخلوق خدا را به جای او می‌پرستد. امروزه مشاهده می‌کنیم که همچنان آتش پرستی و ستاره پرستی در جهان امروز موجود است.

 

حجت الاسلام عباسی پس از ادامه صحبت های خود درباره توحید و یگانه پرستی تصریح کرد: حکمرانی و فرمانروایی از آن خداوند است، معصومان هم اگر در زندگیشان دستور و حکمی صادر کردند با اجازه ای که از خداوند داشتند اقدام به این کار کردند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین با اشاره به آیه‌ای از قرآن که می‌فرماید کافران می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند اظهار داشت: نور توحید خاموش شدنی نیست، همانطور که نور امام حسین(ع) خاموش نمی‌شود. همه دیدیم که چگونه تلاش کردند تا راهپیمایی عظیم مردم در اربعین حسینی را مخفی کنند اما موفق نشدند.

 

همه در امور زندگی به بانوان کمک کنیم

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با تذکر به مردم برای همکاری با خانواده جهت مقدمات عید نوروز بیان داشت: همه باید به همسر خود در امور خانه کمک کنیم، همانطور که امیر مومنان به حضرت فاطمه زهرا کمک می‌کردند.

 

وی در ادامه با اضافه کردن روایتی از معصوم که می فرماید هر کس به خانواده خود کمک کند خداوند به تعداد تمامی موهای بدنش به او اجر و ثواب شهید می‌دهد گفت: مسائل مادی و معنوی با هم مرتبط هستند. با توجه به آیات و روایات در می‌یابیم که نظافت ارتباط بسیار نزدیکی با معنویت دارد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به سوالی که چرا از مدینه تا کربلا سخنی از حضرت زینب (س) به میان نیامده پاسخ داد: تا زمانی که میدان احتیاجی به بانوان نداشته باشد حضور آنان در جامعه جایز نیست، بنابراین مادران و بانوان کارهای غیر ضروری خارج از خانه را حذف کرده و به بچه داری و همسرداری همت بورزند.

 

عدالت کامل فقط در حکومت امام زمان است

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه با توجه به این اشکال که چرا پس از 36 سال انقلاب اسلامی هنوز عدالت کامل رعایت نمی‌شود تصریح کرد: مگر امیر مومنان علی(ع) و پیامبر(ص) توانستند عدالت را تماما اجرا کنند. تنها در دولت و حکومت امام زمان (عج) عدالت کامل اجرا می‌شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین در بخش پایانی صحبت های خویش اظهار داشت: ما اسلام را با دلیل قبول کردیم، انقلاب را با دلیل قبول کردیم. هر کسی در این انقلاب ثابت قدم نباشد در حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) هم ثابت قدم نخواهد بود./849/پ203/ب4

ارسال نظرات