۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۵۳۰
امام جمعه موقت تهران:

ایمان، سرمایه انسان در قبر و عبادت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران در حرم رضوی ایمان را سرمایه انسان در قبر و عبادت دانست و گفت: اعمال بدون ایمان بی اثر است چون دنیا مثل بازار است و انسان را دعوت به تجارت می کند.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب نهم اسفند در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی، اظهار کرد: خداوند دو چیز از انسان در زندگی مطالبه کرده است که باب رحمت است و همواره از این دو یعنی «ایمان» و «جهاد فی سبیل الله» خیر نصیب ما می شود.

 

وی تصریح کرد: ایمان سرمایه انسان است هم در قبر هم در عبادت هایش، زیرا اعمال بدون ایمان بی اثر است؛ دنیا مثل بازار است انسان را دعوت به تجارت می کند؛ عمل صالح تسبیح خداست یعنی چشم، زبان و دلش پاک باشد، عملش درست باشد، دروغ نگوید، غیبت نکند؛ آبروی مردم بازی نکند.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: کسانی که روز را برای کسب رضای الهی می گذرانند، خداوند آنان را شب محرم اسرار خودش قرار می دهد اما کسانی که در روز روشن با تاریکی گناه دلشان را تیره می کنند، شب کور دل هستند و هرگز در خواب امام زمان(عج)، پیامبر(ص) و سایر ائمه را نمی توانند زیارت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: بزرگان ما؛ اهل باطن و اهل خدا پنج سوره ای که با «سَـبّح» و «یُسبّح» آغاز می شود را جزء غنایم عمر خود می دانستند و هرگز آن ها را هنگام خواب ترک نمی کردند که عبارتند از سوره های صف، حدید، جمعه، حشر و تعاون.


وی تصریح کرد: هرکس می خواهد پیامبر(ص) را چه در عالم مکاشفه و چه در عالم خواب زیارت کند این پنج سوره را بخواند.


وی با اشاره به عقاید باطل وهابیت بیان کرد: کنار روضه منوره پیامبر(ص) اگر گریه کنی به تمسخر گرفته می شوی؛ جای حجره حضرت زهرا(س) نمی توانی گریه کنی در حالی که وقتی در حرم قدسی امام رضا(ع) قدم می زنی، راحت به در و پنجره فولاد دست می کشی، می بوسی، اشک می ریزی، مشتاق تر می شوی دیگر به آسانی نمی توانی دل بکنی و از حرم بیرون بروی.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آدم های بی رحمی که سر فرزندان شیعه را می برند؛ مزدوران آمریکا و اسرائیل اند که در منطقه مشکل ساز شده اند.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به فرموده پیامبر اکرم(ص) همه امامان اولوالامر هستند اما به این معنا نیست که هر کس به حکومت رسید اولوالامر باشد بلکه فقط 12 امام اولوالامر داریم که گفته شده اطاعت مطلق از امر آنان کنید و در برابرش فتوا ندهید زیرا امام بلندگوی خدا است و دستوری از پیش خود نمی دهد.


وی اظهار کرد: خلق انسان و امر به او هر دو منتسب به خدا است یعنی خدا هم هستی را خلق کرده و هم به آن امر می کند و صاحب امر کسی است که در کرسی «کن فیکون» نشسته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: امام به جایگاه خلیفةالله رسیده است بنابراین هر کاری خدا می کند امام هم می تواند بکند، امام اگر به هستی بگوید نیست شو «نیست» می شود و اگر بگوید «هست» شو هست می شود و امروز امام عصر، صاحب امر ما است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات