۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۰۴۱۵
استاد حوزه علیمه قم:

دهه فاطمیه باید مانند عاشورا جهانی شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که نور وجودی حضرت زهرا(س) سراسر عالم را روشن کرده است، گفت: اگر فداکاری و جان‌نثاری حضرت زهرا(س) نبود، حقیقت رسالت پیامبر اعظم (ص) از چشم همگان پنهان می‌ماند.
حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که ائمه (ع) همواره به ما سفارش کرده‌اند که اگر خواسته‌ای از ایشان داشتیم و از نظر قلبی آماده نبودیم مادرشان را در نزد این بزرگواران و خداوند واسطه قرار دهیم، افزود: اگر ما از صمیم قلب ائمه را به مادر بزرگوارشان قسم دهیم حتماً از این بزرگواران پاسخ شایسته‌ای را دریافت خواهیم کرد.

 

وی با بیان این‌که انسان تنها نباید به خاطر خواسته‌های مادی و حوائج دنیوی ائمه (ع) را به مادر بزرگوارشان قسم دهد، ادامه داد: زمانی در زندگی ما اتفاق می‌افتد که وارد حرم ائمه (ع) و حرم حضرت معصومه(س) می‌شویم و از نظر قلبی آمادگی نداریم و اشک از چشمان جاری نمی‌شود به همین سبب برای نزدیکی قلبی و روحی هم به اهل‌بیت(ع) می‌توانیم این بزرگواران را به مادرشان قسم دهیم.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هرچه قدر قلب ما به نور اهل‌بیت(ع) روشن‌تر بوده و پاک‌تر باشد در زندگی انس بیشتری داشته و به خداوند احساس نزدیکی بیشتری می‌کنیم.

 

رانی زنجانی با بیان این‌که مهم‌ترین خواسته یک مؤمن از حضرت فاطمه (س) به‌عنوان مادر ائمه و دختر پیامبر (ص) عاقبت‌به‌خیری است، تصریح کرد: ما در زیارت حضرت زهرا(س) از ایشان می‌خواهیم که به‌واسطه محبتی که به ایشان و فرزندانشان داشته و ایشان را تصدیق کرده‌ایم دل‌های ما را پاک‌کرده و عاقبت‌به‌خیری را نصیب ما کنند تا هم بتوانیم در صف مؤمنان و شفاعت شوندگان ایشان در روز قیامت قرار گیرم.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت زهرا (س) مانند خورشیدی هستند که نور وجودی ایشان سرتاسر عالم را روشن‌تر کرده است، ادامه داد: اگر فداکاری و جان‌نثاری حضرت زهرا(س) نبود برای همیشه حقانیت حضرت امیر (ع) در اوراق تاریخ پنهان‌شده و برای همیشه اسلام نابودی شده و حقیقت رسالت پیامبر اعظم (ص) از چشم همگان پنهان می‌ماند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با جان نثاری در راه ولایت مسیر امامت را باز کردند و به مسلمانان نشان دادند که اگر از امامت جدا شوند اصل اسلام از سوی دشمنان و منفعت‌طلبان مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

 

رانی زنجانی با بیان این‌که ما با کسب رضایت حضرت زهرا(س) می‌توانیم مسیر روشن ولایت را نشان داده و شخصیت ایشان و جان‌نثاری‌هایی که در راه ولایت انجام داده‌اند را برای همگان معرفی کنیم، یادآور شد: جهانی کردن فاطمیه مهم‌ترین رسالت نسل جوان بوده و امروز جوانان ایرانی همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید فاطمیه را هم مانند عاشورا جهانی کرده و سیره حضرت زهرا(س) را به‌تمامی زنان و مردان عالم معرفی کنند./837/پ202/ی

ارسال نظرات