۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۵۰۷۴۰
امام جمعه کرمان:

عدم نتیجه گیری در مذاکرات به علت بی منطقی گروه غربی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: اگر مذاکرات نتیجه گرفت که خوب است اما اگر نتیجه ای حاصل نشد به این علت است که گروه غربی منطق نمی فهمد و زورگو است.
آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در کرمان حجت الاسلام والمسلمين  سيد يحيي جعفري، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: کفر با ایمان همواره دشمن بوده و تمامی هم ندارد؛ مشرکان در زمان رسول خدا در شعب ابی طالب مسلمانان را آزار دادند و امروز آمریکا کافر ترین کافران است که با اسلام دشمنی دارد.
 
 
وی ادامه داد: با این که مقام معظم رهبری به مذاکرات خوش بین نیستند اما اجازه دادند تیم مذاکره کننده با گروه 5+1یک مذاکره کند بنابراین هیچ کس حق ندارد غیبت تیم مذاکره کننده را کرده و یا تهمتی به آن ها بزند و توهین کند؛ اگر هم مذاکرات به نتیجه نرسید به این دلیل است که این گروه اروپایی زورگو و بی منطق هستند.
 
 
امام جمعه کرمان گفت: در 200 سال گذشته هر زمان جنگی علیه کشور ایران اتفاق افتاده بخشی از خاک آن از سوی سلاطین بخشیده شده مانند تاجیکستان و افغانستان که روزگاری جز خاک این کشور بودند اما جوانانی فداکاری و ایثار کردند و نگذاشتند در جنگ هشت ساله ذره ای از خاک مملکت در دست دشمن قرار گیرد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به روایات شکرگزاری گفت: شکرگزاری با زبان لازم است اما کافی نیست و باید در مرحله استفاده از نعمات شکرگزاری را پیاده کنیم؛ استان کرمان مانند بسیاری نقاط کشور با بحران آب مواجه است و من از سی سال گذشته تا کنون به همه دولت این قضیه را هشدار داده ام اما کاری صورت نگرفته است.
 
 
وی ادامه داد: استاندار کرمان تلاش می کند برای تأمین آب اما با مشکل مواجه هستیم؛ همه کشاورزان و پسته کارانی که از آب برای محصول خود استفاده می کنند یک سوم سهم خود را کاهش دهند تا منابع آب در آینده باقی بماند؛ اگر وضع همین گونه پیش برود در تأمین آب استان دچار مشکل شده و همه باغات خشک می شوند.
 
 
امام جمعه کرمان با اشاره به روز درختکاری و اهمیت کاشت درخت گفت: بیشتر معابر شهر کرمان تبدیل به پارکینگ شده اند و به استاندار گفته ام باید مراقب باشیم وضعیتی بر سر هوای تهران، قم و اصفهان آمده است بر سر کرمان نیاید؛ نیروی انتظامی باید ماشین های را که هوا را آلوده می کنند با قاطعیت ساقط کنند.
 
 
وی در ابتدای خطبه دوم تصریح کرد: بنده در چند روز گذشته دو تن از عزیزانم را از دست دادم از تمام کسانی که در تدفین و تشییع این دو بزرگوار کمک کرده و با خانواده آنان ابراز همدردی کرده اند تشکر می کنم.
 
 
گفتنی است روز یکشنبه 3 اسفند محمد باقر قهاری از قاریان برجسته استان کرمان به همراه همسرش فاطمه جمشیدی نوه امام جمعه کرمان در حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات