۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۵۰۹۵۰
حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری:

ولایت پذیری مهم‌ترین گام برای حرکت در صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به این‌که قدم اول برای حرکت در صراط مستقیم ولایت‌پذیری است، گفت: صالحان کسانی هستند که خداوند به آن‌ها نعمت داده و مهم‌ترین نعمتی که صالحان از آن برخوردار هستند نعمت ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمحمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امشب در برنامه سخنرانی مذهبی شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به این‌که خداوند از عبادت بندگان بی‌نیاز است، اظهار داشت: اگر در هستی تمام موجودات کافر شوند و خدا را عبادت نکنند بازهم از وجود، غنی بودن و بی‌نیازی خداوند چیزی کم نمی‌شود؛ فلسفه خلقت انسان عبادت و بندگی خداوند است.

 

وی با بیان این‌که در کائنات کمال انسانی در بندگی خداوند است، افزود: در این عالم کسی می‌تواند پیشرفت کند که در مسیر بندگی خداوند حرکت کند و حرکت در مسیر بندگی خداوند همان صراط مستقیم است.

 

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به این‌که صراط مستقیم، راه صالحان است نه ائمه جور و ستم اظهار کرد: انسانی که می‌خواهد در صراط مستقیم حرکت کند باید ولایت خداوند را بپذیرند.

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از لوازمی که ما را به اطاعت ولایت الهی رهنمون می‌کند، ولایت صالحان است و کسی که می‌خواهد در مسیر بندگی خداوند حرکت کند باید در پشت سر اولیا و صالحان حرکت کند؛ مسیری که صالحان در آن حرکت می‌کنند همان صراط مستقیم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به این‌که قدم اول برای حرکت در صراط مستقیم ولایت‌پذیری است، افزود: صالحان کسانی هستند که خداوند به آن‌ها نعمت داده و مهم‌ترین نعمتی که صالحان از آن برخوردار هستند نعمت ولایت است.

 

وی با بیان این‌که انسان اگر از نعمت ولایت برخوردار نباشد به‌ طور یقین در مسیر ظالمان و ائمه جور حرکت خواهد کرد، گفت: ائمه جور کسانی هستند که از نعمت ولایت بهره نگرفته و نسبت به این نعمت بی‌توجه هستند به همین خاطر این گروه مورد خشم خداوند هستند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به این‌که انسان اگر از نعمت ولایت بی‌بهره باشد در جهان دچار سرگشتگی شده و نمی‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد، تصریح کرد: ائمه جور همواره برای تسلط بر مردم باطل را در لباس حق به مردم عرضه می‌کنند؛ بنابراین برای این‌که بتوانیم در این حوادث و این نفاق مسیر درست یا صراط مستقیم را تشخیص دهیم باید به نعمت ولایت اقتدا کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با بیان این‌که انسان با حرکت در مسیر ولایت به بندگی خداوند می‌رسد، یادآور شد: حرکت در مسیر ولایت و بندگی خداوند ظرفیت‌های وجودی آدمی را افزایش داده و وجود انسان را مانند ظرفی می‌کند که هرچه بیشتر در آن علم بریزیم ظرفیت آن بیشتر شده و چنین فردی هرچه در صراط مستقیم حرکت کرده به اخلاص و توحید در ایمان می‌رسد و می‌تواند در گروه صالحان و اولیای الهی قرار گیرد./837/پ202/ف

ارسال نظرات