۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۵۱۰۱۳
در راستای رهنمودهای رهبری؛

نخستین همایش جمعیت و خانواده در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ در راستای مطالبات مقام معظم رهبری، نخستین همایش جمعیت و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار می شود.
ابراهيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: نخستین همایش جمعیت و خانواده دانشگاهیان خرداد ماه 1394 در واحد آیت الله آملی برگزار می شود.

 

رییس نخستین همایش جمعیت و خانواده دانشگاهیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و لزوم افزایش جمعیت، بیان داشت: در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب واحد آیت الله آملی با همکاری و مشارکت دانشگاه های آزاد مازندران و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد مازندران نخستین همایش جمعیت و خانواده دانشگاهیان را در ششم خرداد ماه سال 94 برگزار می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش دهم اردیبهشت ماه سال آینده است، تصریح کرد: اساتید، محققان و دانشجویان ارجمند می توانند با انتخاب یکی از 22 عنوان وموضوع پیشنهادی با ارسال مقالات خود به دبیرخانه همایش در  واحد آیت الله آملی اقدام کنند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به تنوع  عناوین پیشنهادی نخستین همایش جمعیت و خانواده دانشگاهیان، خاطرنشان کرد: نقد و بررسی علل کاهش رشد جمعیت خانواده دانشگاهیان، فقه، خانواده و جمعیت، بهداشت، تغذیه وخانواده سالم، رسانه، فضای مجازی و فرزند آوری، شهرسازی، خانواده و فرزند آوری، بازنگری ومقررات حمایتی و تشویقی در افزایش جمعیت از جمله محور های این همایش است.


وی، اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در نخستین همایش  جمعیت و خانواده دانشگاهیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 01143217083 و 7082 تماس گرفته و یا به پایگاه اینترنتی  iauamol.ac.ir مراجعه و همچنین دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران  واقع در کیلومتر سه جاده بابل  قائمشهر دانشگاه آزاد اسلامی بابل با شماره تماس 0113245151 به سؤالات احتمالی پاسخ خواهد داد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه ای در جامعه وجود داشته باشد، بیان داشت: فرهنگ اسلامی باید در جان های آحاد جامعه و به خصوص جوانان نهادینه شود تا آنان در مواجهه با فرهنگ غربی دچار تغییر هویت نشوند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران با بیان این که باید از داشته های گرانقدر خود در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بهره گیریم، گفت: حرکت در مسیر دین مبین اسلام می تواند موجب حل شدن مشکلات و مسائل زندگی بوده و جامعه را به سمت زندگی مورد خواسته دین حرکت دهد.

 

وی با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه و در راستای ترویج آن تلاش ارزنده ای از سوی مردم و مسؤولان وجود داشته باشد، گفت: گسترش سبک زندگی اسلامی سبب خواهد شد تا خانواده بتواند در کنار یکدیگر با آرامش و امنیت به زندگی بپردازد./1314/پ2020/ب1

ارسال نظرات