۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۱۰۵
در نشستی خبری؛

برنامه‌های نوروزی مسجد مقدس جمکران اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت فرهنگی مسجد جمکران به تشریح برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشگاهی این مسجد مقدس ویژه ایام نوروز پرداخت و گفت: برنامه‌های ویژه ایام نوروز مسجد مقدس جمکران از 26 اسفندماه 93 آغاز و تا 14 فرودین‌ماه 94 ادامه دارد.
نشست خبري اعلام برنامه هاي نوروزي مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسین هاشمیان، سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری به  تشریح  برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشگاهی این مسجد ویژه ایام نوروز پرداخت و گفت: مسجد مقدس جمکران سالیانه پذیرای 22 میلیون زائر است، که لازم است خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی، مناسبی به آن‌ها ارائه شود.

 

حجت الاسلام هاشمیان به برنامه ویژه تحویل سال مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: برنامه های ویژه سال‌ تحویل از ساعت 11:30 شب با قرائت قرآن، شعرخوانی و مداحی آغاز می‌شود و سخنران این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان خواهد بود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: برنامه‌های ویژه ایام نوروز این مسجد از سه‌شنبه 26 اسفندماه 93 آغاز و  تا روز جمعه 14 فرودین 94 ادامه دارد؛ قرائت زیارت آل یاسین، قرائت حدیث کساء، قرائت دعای توسل و دعای کمیل و سخنرانی از جمله این برنامه‌ها است.

  

وی با بیان این که 22 عنوان برنامه ویژه ایام نوروز 94 در مسجد مقدس برگزار می­شود، گفت: در ایام نوروز شبستان قرآنی مسجد جمکران افتتاح می‌شود و محفل بزرگ قرآنی در شب سال‌تحویل با حضور قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام هاشمیان ابراز کرد: برپایی جنگ قرآنی، کارگاه تصحیح قرائت نماز، مسابقات کتبی و حضوری قرآن کریم، حفظ و ختم قرآن از جمله برنامه‌های قرآنی مسجد مقدس جمکران است.

 

وی پاسخگویی به س‍ؤالات و شبهات و ارائه مشاوره‌های دینی به زائران را از دیگر برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و افزود: مرکز مشاوره مسجد جمکران در دو محور پاسخگویی به احکام و شبهات دینی و مشاوره خانواده با حفظ و تقویت بینان خانواده به زائران ارائه مشاوره می‌دهد.

 

حجت الاسلام هاشمیان تبلیغ چهره به چهره را یکی دیگر از برنامه فرهنگی مسجد مقدس جمکران برشمرد و عنوان کرد: 40 نفر از روحانیان و مبلغان در صحن اصلی مسجد و در میان خانواده و کارون‌ها به تبلیغ چهره به چهر ه خواهند پرداخت و پاسخگویی سؤالات و شبهات دینی و مشاوره خانوادگی خواهند بود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در ایام نوروز حلقه‌های معرفت ویژه خواهران و برادران با محوریت سخنان رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

 

وی برپایی نمایشگاه­های کتاب و ایستگاه‌ها مطالعه را برنامه فرهنگی این مسجد در ایام نوروز دانست و گفت: در ایستگاه مطالعه کتاب‌های درباره سیره فاطمی و سیره مهدوی ارائه می‌شود و مسابقه کتابخوانی و ارائه سیر مطالعات از برنامه ویژه این ایستگاه‌ها خواهد بود.

 

حجت الاسلام هاشمیان به برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوان مسجد مقدس جمکران در ایام نورز اشاره کرد و افزود: مرکز گل نرگس برنامه‌های ویژه همچون اجرای سرود، نمایش عروسکی با محوریت ایام فاطمیه و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) برای کودکان و نوجوانان برگزار می­کنند و فضای مناسبی برای کودکان و نوجوانان آماده شده است تا مفاهیم اسلامی از طریق غیرمستقیم به آن‌ها ارائه شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: 35 منشور در موضوعات مختلف بر مبنای سؤالات و شبهات زائران تدوین شده است که با شمارگان 3 هزار نسخه در میان زائران توزیع می‌شود.

 

وی به برپایی نمایشگاه مختلف در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: نمایشگا­ه­های مختلفی با رویکرد هنری، فرهنگی، ترویج سیره فاطمی و مهدوی برگزار می‌شود.

 

 سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران برپایی نمایشگاه‌های خیمه کتاب کودک، خیمه مهر، امتداد امام در جهت آشنایی با سیره و رفتار اجتماعی رهبر معظم از جمله برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران است.

 

حجت الاسلام هاشمیان بیان کرد: نمایشگاه کتاب کودک به همت انتشارت مسجد مقدس جمکران و نمایشگاه کتاب عمومی به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این مکان برگزار می‌شود.

 

در ادامه این نشست خبری، احمد حاجی زاده، معاون خدمات رفاهی و تسهیلات زائران مسجد مقدس جمکران به برنامه‌های رفاهی و تسهیلاتی زائران این مسجد ویژه ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تسهیلات و خدمات رفاهی و خدمات ویژه‌ای برای اسکان و ارزاق زائران این مسجد برنامه‌ریزی شده است.

 

حاجی زاده، گفت: تا کنون سه هزار خادم افتخاری برای خدمت‌گذاری به زائران مسجد جمکران ثبت‌نام کرده‌اند که 300 نفر از آن‌ها پذیرش قطعی شده است و در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به زائران دعوت به همکاری می‌شوند./998/پ201/ی

ارسال نظرات