۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۵۲۴۸۶
استاد حوزه علمیه قم:

بندگی خداوند موجب شکوفایی ظرفیت های انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسانی که به مقامات عالی دست پیدا کند از جایگاه ویژه ای برخوردار است که ملائک در برابر او کرنش دارند، افزود: این استعداد در ما وجود دارد که باید با بندگی خداوند منان زمینه شکوفایی آن را در وجود خود فراهم کنیم.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که داستان حضرت آدم در قرآن کریم بیان سرگذشت انسان است، گفت: اگر وقایعی برای حضرت آدم به وجود آمده بیان از حقیقت انسان دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خداوند منان ما را آفریده است تا به جایگاه ارزنده و والایی دست پیدا کنیم، بیان داشت: این ظرفیت برای همه انسان ها وجود دارد تا به عنوان خلیفه الله تعالی شوند که باید استفاده شایسته ای از فرصت ها داشته باشیم.

 

وی با بیان این که انسانی که به مقامات عالی دست پیدا کند از جایگاه ویژه ای برخوردار است که ملائک در برابر او کرنش دارند، افزود: این استعداد در ما وجود دارد که باید با بندگی خداوند منان زمینه شکوفایی آن را در وجود خود فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام یزدان پناه خاطرنشان کرد: انسانی که به مقامات رفیع دست پیدا کند به عنوان قدیس در درگاه خداوندی خواهد بود که می تواند مقامات بالاتر را طلب کند تا بتواند به آن برسد.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسان باید اهل تقوا و نماز بوده و تلاش کند به درگاه مقربان الهی دست پیدا کند، گفت: انسانی که در این مسیر نورانی قدم بردارد می تواند در حد معرفت عالی گام بردارد که به صفات ویژه دست پیدا می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ما می توانیم به جایگاهی برسیم تا مقرب درگاه الهی شویم، بیان داشت: اخلاص در عمل و داشتن حسن برتر که در آن شکی پیدا نشود سبب خواهد شد تا انسان به معرفتی ارزشمند دست پیدا کند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید تلاش کند تا زمینه تقرب الله و کسب رضایت حضرت حق را فراهم کند، افزود: انسان در این دنیا نیامده است تا انسانی اولیه باشد بلکه آمده است تا مقرب خداوندمنان شود.

 

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: انسانی که به معرفتی ارزشمند دست پیدا کند در سختی ها نمی لغزد و در سختی ها رفاه پیدا می کند که اگر خالصانه رفتار داشته باشیم به معرفت دست پیدا کرده و خلیفه الهی در سرزمین می شویم.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه مقامات الهی آن قدر باز است که انسان باید ظرفیت ها را خوب محافظت کرده که به این مقدار کافی نبوده و باید جلوتر برویم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات