۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۲۵۲۵۸۶
همزمان با آغاز سال نو؛

ندای «یا مقلب القلوب» در حرم رضوی طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با تحویل سال، ندای «یا مقلب القلوب» صدها هزار زائر ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) به ساحت قدسی ثامن الحجج(ع) در حریم ملکوتی امام رضا(ع) طنین انداز شد.
حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، تیک تیک لحظات پایانی سال است و چیزی به تحویل سال 1394 نمانده است، زائران و مجاوران در اماکن متبرکه رضوی گردهم آمده اند اما خبری از شور و هیجان سال نو نیست، برخی با ویژه برنامه های حرم رضوی؛ قرائت ادعیه و مدیحه سرایی همراه هستند، برخی گوشه ای با خود خلوت کرده اند، برخی در رفت و آمد زیارت امام رضا(ع) هستند.


تحویل سال جدید اعلام می شود اما خبری از صدای نقاره زن های حرم به گوش نمی رسد؛ گنبد حرم پرچم سیاه به دوش دارد، صحن و سرای بارگاه منور رضوی ماتم زده و غم جدایی علی(ع) از فاطمه (س) را گرفته است.


صدای «یا مقلب القلوب» صدها هزار زائر و مجاور در بارگاه منور رضوی طنین انداز می شود، رو به مضجع منور رضوی زمزمه و نجوا می کنند: «یا مدبراللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال» و از خدای خود تحول درونی احوال خویش را خواستارند.


عید است و عیدی نداریم؛ عزاداریم، ماتم زده ایم، سیه پوش فاطمه هستیم؛  سیه پوش بانویی که مظلومانه پشت در بی صدا فریاد می زد.


امسال برای شاد باش سال نو به پابوسی ات نیامده ایم؛ آقا نیامده ایم تا مثل هرسال شما را در شادی عید نوروز شریک کنیم بلکه آمده ایم به صاحب خانه تسلیت بگوییم که آقا شما ما را در غم مادرت فاطمه زهرا(س)؛ نور عین محمد(ص) شریک بدان.


آمده ایم تا به یاد ناله های شبانه علی(ع)، غم یتیمی بچه های زهرا (س) در این نیمه شب به عزا بنشینیم، آمده ایم تا بگوییم آقا امام رضا(ع) شما تسلیت ما را به پدری مهربان برسان؛ آن جا که ناله ها بی صدا و اشک ها پنهانی است؛ شما تسلیت ما به دختری برسان که امشب در حالی به عزای مادرش نشسته که حریمش همچون خانه مادرش را به آتش بسته اند؛ شما سلام ما را به بقیع برسان آنجا که بوی غربت می دهد آن جا که حسن(ع) در فراق مادر می سوزد و او را همدمی نیست.


از آنجا که امسال خاندان آل محمد(ص) و عترت عزادار هستند هفت سین را قرآنی چیدیم تا قرآن و عترت دو عنصر جدایی ناپذیر در این نوروز همراه هم داشته باشیم؛ 1) سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّار، 2) سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم، 3)سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین، 4)سلامٌ علی اِبراهیم، 5)سلامُ عـَلی موُسی و هارون، 6)سلامُ علی آلِ یاسین، 7)سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر.

 

دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی


مراسم سرشار از معنویت تحویل سال 94 با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران رضوی ساعت 23 در رواق دارالحجة حرم مطهر رضوی با تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی از سوی حمید شاکرنژاد آغاز شد و با قرائت زیارت امین الله و مناجات خوانی ادامه یافت.


عهد نامه، قرائت دعای توسل، مدیحه سرائی محمود کریمی، همخوانی گروه سرود خدام آستان قدس رضوی، از ویژه برنامه های مراسم سال تحویل حرم مطهر رضوی بود.


پس از اعلام تحویل سال جدید در ساعت 02:15:11 کلیپی از نقاره نوازی حرم مطهر امام رضا علیه السلام و بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی از رواق دارالحجة پخش شد؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1394 هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به ملت ایران و همه ملت هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات