۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۵۲۷۳۰

همکاری بیش از 150 مبلغ دینی در طرح آرامش بهاری گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح آرامش بهاری در 200 امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در این طرح بیش از 150 مبلغ دینی همکاری دارند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، طرح آرامش بهاری در 200 بقعه متبرکه استان آغاز به کار کرد، گفت: خوشبختانه این طرح با استقبال گسترده مسافران و گردشگران مواجه شده است.

 

وی همچنین از راه اندازی 68 خیمه معرفت در بقاع و اماکن متبرکه گیلان خبر داد و اظهار داشت: این خیمه های معرفت شامل غرفه های کودک، مشاوره خانواده، عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه آثار فرهنگی هنری، غرفه ایستگاه مشاوره وقف و غرفه برنامه های چند رسانه ای است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: همچنین اقلام فرهنگی در خیمه های معرفت همچون کتابچه های نقاشی، پازل و بازی های فکری به صورت کاملاً اسلامی و همراه با ارزش های دینی در قالب موضوعات متنوعی مانند حجاب، عفاف، نماز و مسائل آموزنده توزیع می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه  گیلان با تاکید بر این که طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه آغاز شده است، افزود: بیش از 150 مبلغ دینی در این طرح همکاری دارند که52 مبلغ تخصصی از حوزه علمیه قم و 104 مبلغ بومی هستند.

 

وی افزود: برگزاری نماز جماعت، برپایی مراسم معنوی، قرائت قرآن و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی در قالب خیمه های معرفت از جمله برنامه های این مبلغان دینی است.

 

حجت الاسلام عادلی همچنین به از برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در 260 بقعه متبرکه گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 65 هزار نفر از این طرح استقبال کردند.

 

وی افزود: ترویج اندیشه های فاطمی و تبیین سیره ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوسازی سیره آن حضرت و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: در اجرای این طرح در گیلان برنامه های مختلفی از جمله روضه خوانی، مداحی، محفل انس با قرآن کریم و سخنرانی برگزار خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات