۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۱۵۷
کارشناس مسائل خانواده:

قدرت محبت مادر، عامل مقابله با آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شاکرین بزرگ‌ترین لطف خداوند به زن را اتصاف او به صفت عطوفت و مهربانی بیان داشت و گفت: تنها عاملی که سبب مقابله با جنگ نرم در عرصه خانواده خواهد شد، بروز و ظهور محبت و عطوفت زن در بعد مادری و همسری است.
حضرت فاطمه زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام احسان شاکرین مشاور و کارشناس خانواده، در جشن بزرگ میلاد کوثر که امروز به همت بسیج خواهران ناحیه مقاومت نجف آباد در سالن شهروند برگزار شد، به بیان راهکارهای تحیکم خانواده پرداخت و گفت: خداوند در آیه 13 سوره رعد، ازدواج را یکی از راه های رسیدن به آرامش و سکون در زندگی برای زنان و مردان بیان کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: خداوند در ادامه این آیه، آرامش مرد را در گرو آرامش داشتن زن بیان می کند که اگر مرد می خواهد در زندگی به آرامش برسد، باید ابتدا آرامش همسر خود را مهیا کند.

 

حجت الاسلام شاکرین یکی دیگر از آیاتی که پیرامون خانواده در قرآن بیان شده است را آیه «الرجال قوامون علی النساء» برشمرد و افزود: این آیه یکی از آیاتی است که بیشتر از بعد حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است، در حالی که علامه در تفسیر المیزان خود به ابعاد خانوادگی این آیه نیز اشاره کرده است.

 

وی با بیان این که در زبان عرب، قوام به چوب محکم گفته می شود، بیان داشت: مرد باید همانند چوب محکمی زن را از هر لحاظی حمایت کند و همین حمایتش سبب قدرت زن خواهد شد.

 

این کارشناس خانواده در ادامه بیان کرد: بزرگترین لطف خداوند به زن، که متصف به صفت جمال الهی است، مهر، عطوفت و احساسات مادری است و خداوند زن را در دانشگاهی قرار داده است تا در دو رشته همسرداری و فرزندپروری فارغ التحصیل شود و برای موفقیت در این دو رشته او را متصف به این صفت الهی کرده است.

 

وی با بیان این که هیچ گاه تحصیلات به تنهایی نخواهد توانست سبب موفقیت یک زن در عرصه خانواده شود، گفت: رسیدن زن به درجات بالای علمی وقتی از لحاظ همسری و مادری نتوانسته باشد خود را پرورش دهد، هیچ نقشی در زندگی او نخواهد داشت چنان که شاهد هستیم مادرانی که بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی، چنان فرزندانی را تربیت کرده اند، که مایه افتخار یک جامعه شده است.

 

حجت الاسلام شاکرین بالاترین مقام زن را تجلی صفت الهی در او بیان کرد و گفت: مقام و منزلت یک زن نه به تحصیلات و نه ثروت او است بلکه تنها عاملی که سبب تجلی مقام زن خواهد شد، پرورش و شکوفا شدن صفت عطوفت و احساسات مادری در او است و همین عامل، مؤثرترین متد و روش در برخورد با جوانان و کنترل آنان است که متاسفانه این صفت جای خود را به کسب مدارج عالی علمی در بین زنان داده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: فرهنگ و تهاجمات غرب امروزه زن را از درون پوچ و پوک کرده است و همین عامل سبب شده تا بیشترین مراجعان به روانشناس برای افسردگی قشر بالای زنان باشد و این امر نشانه نادیده گرفته شدن عطوفت و مهربانی این گوهر ناب الهی در وجود زن است.

 

این کارشناس خانواده با اشاره به جنگ نرم و جوانان به عنوان هدف اصلی در این جنگ افزود: امروز جنگ دشمن دیگر با تسلیحات نظامی نیست، سایت ها و شبکه های اجتماعی نمونه ای از جنگ نرم دشمن است که سبب شده است جوان از فضای خانواده فاصله گرفته و بیشترین وقت خود را در فضای مجازی به سر برد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آن چه سبب جذب جوانان و جداشدن آنان از این فضای دشمن خواهد شد، تنها اعجاز بی مانند مادر است که با آن گوهر ناب الهی بتواند با جوان ارتباط برقرار کرده و او را به سمت خود جذب کند.

 

حجت الاسلام شاکرین درباره راهکارهای ارتباط با جوان نیز گفت: عدم تبعیض بین فرزندان، عدم تحقیر، تنبیه و ترساندن، توهین و تهدید پنج راهکاری است که در درجه اول باید مادران به درستی آن را بیاموزند و در ارتباط با فرزندان از آن استفاده کنند.

 

وی درباره نقش همسری نیز بیان داشت: داستان زهیر در جریان عاشورا، نقش یک همسر را در بهشتی شدن یا جهنمی شدن نشان می دهد که چگونه یک زن توانست همسر خود را کربلایی و عاشورایی کند و این نشان دهنده مقام والای یک زن به عنوان یک همسر و یک مادر است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات