۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۵۴۵۵۲
دبیر شورای فعالیت های قرآنی خراسان شمالی تأکید کرد:

لزوم کیفیت افزایی در اجرای برنامه های قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی با بیان این که قرآن می بایست در رأس تمامی امور قرار گیرد، بر کیفیت افزایی برنامه های قرآنی در کشور و استان تأکید کرد.
فعاليت هاي قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی خراسان شمالی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان، با اشاره به اهمیت و اثرات شگرف قرآن بر بخش های مختلف جامعه، اظهار کرد: باید در تمامی فعالیت های زندگی فردی و اجتماعی، خط مشی های لازم با نگاه به قرآن و آموزه های آن ترسیم شود.

 

وی با تأکید بر این که می بایست قرآن در رأس همه امور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: لازم است در جامعه اسلامی بیش از گذشته به قرآن توجه شده و فعالیت ها و برنامه های قرآنی با برنامه ریزی، شکوه و کیفیت بیشتری برگزار شود تا توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و استان خراسان شمالی به خوبی رقم بخورد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در استان، افزود: آزمون مزبور جزو برنامه های مهم در حوزه فعالیت های قرآنی استان محسوب می شود و باید با برنامه ریزی مناسب از سوی مجریان و کم ترین نقص برگزار شود.

 

ثابت قدم وحید با بیان این که سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت نیمه در خراسان شمالی دوم اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، گفت: آزمون مزبور در سه بخش مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و حفظ قرآن کریم و در 17 عنوان رشته برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی تاکنون مجوز فعالیت 22 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت را صادر کرده است، افزود: علاقمندان می توانند برای دریافت مجوز تأسیس و فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و یا به لینک موجود در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه قرآن را اساسی ترین و محوری ترین رکن توسعه و ترویج آموزه های اسلامی در جامعه دانست و گفت: اگر قرآن در همه حوزه ها سرلوحه کارها قرار گیرد به طور قطع مؤفقیت در امور تضمین می شود.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 200 نفر در استانبرای شرکت در آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم استان ثبت نام کرده اند و این آزمون در 9 حوزه امتحانی در شهرستان های مختلف استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که آزمون مزبور به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود، افزود: به شرکت کنندگان در این آزمون پس از قبولی و حضور در کلاس های آموزشی، گواهینامه معتبر از سوی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات