۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۹۷۶
مدیر عامل مجموعه شهدای سرچشمه:

یکی از راه‌های خداشناسی خودشناسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری با بیان این‌که یکی از راه‌های خداشناسی خودشناسی است، گفت: اما این کار آسانی نیست و هیچ کس در دنیا نیست که قدرت شناخت خودش را داشته باشد.
یکی از راه‌های خداشناسی خودشناسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری شامگاه سه شنبه 25 فروردین ماه در جلسه ای از سلسله جلسات اصول کافی که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد، گفت: در باب توحید به ما توصیه شده که شما هر کار انجام دهید به آن حقیقت و کنه ذات اقدس ربوبی نمی‌رسید، مانند جنینی که در شکم مادر هیچ درکی از عالم بیرون ندارد.

 

وی در ادامه افزود: ما در این دنیا هیچ درکی از دنیای خارج جهان نداریم، بعد از مرگ است که می‌توانیم عالم برزخ را کشف کنیم و متوجه می‌شویم که زندگی حقیقی آنجا است و بعد از مرگ در واقع ما تازه به دنیا آمده‌ایم.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه افزود: نقل است از علامه طباطبایی درباره اینکه همه مخلوقات تسبیح خداوند را می‌گویند به چه معنایی است و علامه پاسخ می‌دهند؛ خداوند می‌فرماید شما نمی‌فهمید فلذا فقط بعضی چیزها در جهان است که ما آن را درک می‌کنیم. فقط همین قدر می‌دانیم که هر آنچه در جهان است وجهی از خداوند است و بیشتر از این در حد ما نیست. ما آنقدر که نیاز است بدانیم برای بندگی، عبودیت و تمام شدن حجت بر ما در آفریدگان خدا موجود است.

 

حجت‌الاسلام زائری بیان کرد: در کتاب اصول کافی نقلی بیان شده در خصوص مومنان آخر زمان و مومنان بعد از پیامبران، در این نقل آمده" مومنان آخر زمان و مومنان بعد از پیامبران ایمانشان بسیار ارزشمند‌تر است از مومنان زمان پیامبر، زیرا که مومنان زمان پیامبران معجزات را دیده و ایمان آورده‌اند ولی آنها بر اساس استدلال عقلی ایمان آورده‌اند.

 

مدیرعامل مجموعه سرچشمه در مورد عظمت وجودی خداوند گفت: هزاران استدلال برای خود فراهم می‌کنند تا گناه انجام شده خود را بی ارزش و خارج از توان دنیایی خود تلقی کنند. آن چیز که در این جا بسیار با اهمیت است این است که شخصی بی ادعا گناهی را مرتکب می‌شود و ادعایی هم در باب دین داری ندارد.

 

وی تصریح کرد: حقیقت الهی فقط با وجود امام و پیشوای الهی ممکن می‌شود، بدون وجود امام معصوم(ع) نمی‌توان ذات اقدس الهی را درک کرد. یکی از راه‌های خداشناسی خودشناسی است، اما این کار آسانی نیست. هیچ کس در دنیا نیست که قدرت شناخت خودش را داشته باشد. انسان به جهت فطری می‌داند خدایی و امامی برای هدایت و راهنمایی او وجود دارد.

 

حجت الاسلام زائری در پایان گفت: حجت خداوند زمانی بر انسان تمام می‌شود که انسان هدایت‌گر خود را درک کرده و او را شناخته باشد، گفته می‌شود اگر روی زمین تنها ۲ نفر زنده باقی مانده باشند قطعا یکی از آن دو امام است زمین هیچ گاه تهی از حجت نخواهد ماند.

 

شایان ذکر است، جلسات اصول کافی حجت الاسلام زائری هر هفته روزهای سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد هفتاد و دوتن مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار می شود./817/پ202/ب4

ارسال نظرات