۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۵۵۰۶۴
با حضور بیش از 90 درصد جوانان؛

مراسم معنوی اعتکاف در بروجرد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد با اشاره به استقبال نسل جوان از برگزاری مراسم اعتکاف گفت: مراسم معنوی اعتکاف در بروجرد با حضور بیش از 90 درصد جوانان برگزار می شود.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز، در جمع روحانیان روستاهای این شهرستان با اشاره به پیش رو بودن ایام اعتکاف گفت: 90 درصد معتکفان در ایام اعتکاف، جوانان و نوجوانان هستند.

 

وی با اشاره به حضور و استقبال جوانان از آیین اعتکاف افزود: این امر نشان دهنده علاقه نسل جوان  به آموزه های دینی است.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه بیان داشت: آیین اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی در کشور احیا شد و باید از این فرصت ها در جهت تقویت ایمان نسل جوان استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که برگزاری آیین اعتکاف بهترین فرصت برای آشنایی جوانان و نوجوانان با اسلام و آموزه های دینی است، تأکید کرد: روحانیان و مبلغان در این ایام باید به امر مخاطب شناسی توجه داشته باشند.

 

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی ایام اعتکاف باید در راستای بهر مندی جوانان در مراسم اعتکاف تلاش کرد.

 

وی در ادامه عنوان داشت: حضور نسل جوان موجب بهره مندی بیشتر این قشر از آیین اعتکاف و تقویت ایمان می شود.

 

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر توجه مبلغان در اجرای مراسم اعتکاف اظهار داشت: نباید به اعتکاف به عنوان یک تفریح و سرگرمی نگاه شود.

 

برگزاری مراسم اعتکاف در 10 روستای شهرستان بروجرد

 

حجت الاسلام صادق جعفرپور، رییس تبلیغات اسلامی بروجرد، در ادامه بیان داشت: طرح هجرت و آیین معنوی اعتکاف امسال در 10 روستای دارای روحانی مستقر برگزار می شود.

 

وی با بیان این که تقویت ایمان جوانان و نوجوانان بهترین سلاح در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، افزود: باید از آیین معنوی اعتکاف بهترین بهره را در جهت تقویت آموزه های دینی نسل جوان برد.

 

حجت الاسلام جعفر پور اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، اصلاح قرائت نماز، احکام، سخنرانی و ادعیه را از جمله برنامه های اجرایی در مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد.

 

وی با اشاره به استقبال نسل جوان از آیین معنوی اعتکاف اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار نفر برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در مساجد نام نویسی کنند./9451/پ202/ب4

ارسال نظرات