۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۵۵۳۹۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عربستان با لباس خادمی به اسلام و مسلمین خیانت می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با محکوم کردن تداوم تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن، گفت: سران عربستان سعودی با لباس خادمی حرمین شریفین، به اسلام و مسلمانان خیانت می کنند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تداوم تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن و کشتار مردم مسلمان و مظلوم این کشور، ضمن محکوم کردن این حملات، اظهار کرد: دنیای اسلام گرفتار مصیبت عربستان شده است.

 

وی اضافه کرد: مسلمانان تاکنون همواره از بیگانگان و دشمنان غربی از جمله آمریکا و اسراییل نگران و ناراحت بودند اما متأسفانه امروز دولتی دست به کشتار مسلمانان می زند که نام مسلمان و خادم الحرمین بر روی خود گذاشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که عربستان با لباس خادمی حرمین شریفین، به اسلام و مسلمانان خیانت می کند، افزود: رژیم آل سعود دشمن بشریت به ویژه مسلمانان، مخالف وحدت آنها و مانع رشد و تعالی و ترقی اسلام است.

 

به گفته وی عربستان غلام حلقه به گوش آمریکا شده و به اراده این کشور می خواند نقش ژاندارم منطقه را ایفا کند به همین دلیل نیز سالانه میلیاردها دلار صرف خرید سلاح های مختلف می کند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: حمله به یمن مظلوم که هنر نیست اگر رژیم آل سعود مرد میدان است چرا یکی از این هواپیماهای خود را به سراغ اسرائیل نمی فرستد که دستش به خون هزاران مسلمان آلوده است؟ مسلمانانی که از قضا سنی مذهب هم بوده و عربستان نمی تواند به بهانه شیعه بودن از دفاع و حمایت از آنها سرباز زند.

 

شکست مفتضحانه عربستان نزدیک است

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به سران رژیم آل سعود، اظهار کرد: شما از مسلمانان فلسطین حمایت نکردید اما اکنون سراغ پیروان اهل سنت و شیعه در کشور یمن رفته و همه آنها را بمباران می کنید.

 

به گفته وی رژیم آل سعود با پادشاه بیمار و وزرای جوان و کمک تجربه خود به ملت مظلوم و مسلمان یمن حمله کرده است و این اقدام خود را نیز قهرمانی و شجاعت می نامد در حالی که همزمان از داعش و اسراییل در منطقه حمایت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم نظامی عربستان به یمن، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند عربستان با حمله به یمن دچار اشتباه بزرگی شد و به زودی شکست مفتضحانه ای نصیب آنها می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که یمن همواره جایگاه و محل رشد مردان بزرگ و تاریخ سازی بوده است، افزود: عربستان تاکنون شش بار به یمن حمله کرده و همیشه نیز شکست خورده و به فضل الهی این بار نیز شکست می خورد.

 

وی اضافه کرد: اگر عربستان نیروهای زمینی خود را به یمن اعزام کند آن گاه یمن به مقتل نیروی زمینی عربستان بدل می شود چرا که بسیجیان مسلح این کشور جواب دندان شکنی به مزدوران سعودی می دهند.

 

کارنامه ارتش در دفاع از انقلاب و نظام درخشان است

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به بیست و نهم فروردین ماه، سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش صحنه های خوبی از خود به نمایش گذاشت که از آن جمله می توان به رژه همافران ارتش در برابر امام خمینی(ره) و کنترل شورش ها در ترکمن صحرا، کردستان و سایر استان ها اشاره داشت.

 

وی ادامه داد: در حالی که ارتش به خوبی انجام وظیفه می کرد شماری از منافقان و مغرضان نتوانستند موفقیت های ارتش را تحمل کنند به همین دلیل نیز شروع به کارشکنی کرده و به این بهانه که ارتش فعلی میراث رژیم شاهنشاهی است، خواستار انحلال آن شدند.

 

حجت الاسلم والمسلمین یعقوبی با یادآوری این که در آن زمان فضای نامناسبی به وجود آمده و دخالت در امور ارتش حتی به دولت موقت نیز کشیده شده بود به گونه ای که فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران استعفای خود را تقدیم امام(ره) کرد، افزود: با وجود تمام این اقدامات امام خمینی(ره) با درک درست از شرایط و شناخت مناسب نسبت به بدنه ارتش، به طور جدی خواستار تداوم کار ارتش شده و نگذاشتند توطئه دشمنان در انحلال ارتش اجرا شود.

 

وی با بیان این که ارتش در طول بیش از سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی وفادار به جمهوری اسلامی، خنثی کننده توطئه های داخلی و خارجی و حافظ انقلاب و نظام اسلامی بوده است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در دریا، خشکی و هوا در اقتدار کامل بوده و برای دفاع از کیان نظام و کشور اسلامی در آماده باش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی کارنامه ارتش را در عرصه های مختلف درخشان توصیف کرد و افزود: ارتش برای مقابله با توطئه ها و فتنه های خارجی و داخلی و دفاع از نظام و ولایت روز به روز قوی تر و آماده تر می شود.

 

تلاش برای عمران و آبادانی کشور از مسؤولیت های بنیادین سپاه است

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 57، خاطرنشان کرد: سپاه یار و یاور و همدل و همزبان ارتش و سایر نیروهای مسلح کشور در حفظ نظام اسلامی بوده و تاکنون نیز وظایف خود را به خوبی انجام داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت های اصلی سپاه پاسداران، افزود: مقابله در برابر جریان های مسلحانه علیه نظام اسلامی، دفاع در برابر اشغال گران و متجاوزان، همکاری و هماهنگی با سایر نیروهای مسلح و ایفای نقش به عنوان بازویی برای نیروهای مسلح، حمایت از جریان های آزادی بخش در گوشه و کنار جهان و کمک به عمران و آبادانی ایران اسلامی از مسؤولیت های بنیادین سپاه محسوب می شوند.

 

وی اظهار کرد: امروز برخی افراد ناآگاه، به فعالیت های اقتصادی و عمرانی سپاه ایراد می گیرند در حالی که یکی از رسالت های اساسی سپاه از بدو تأسیس، کمک به عمران و آبادانی و اقتصاد کشور بوده است./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات