۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۵۶۷۶

افزایش گرایش به اسلام در میان بانوان برزیلی

خبرگزاری رسا ـ کشور برزیل شاهد رشد روز افزون گرایش به اسلام است که هفتاد درصد تازه ‌مسلمانان در این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت کشور برزیل به دویست میلیون نفر می‌رسد که یک میلیون نفر جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

 

کشور برزیل تنها کشوری کاتولیکی است که ترس و هراس از اسلام در آن رواج نیافته است، همچنین تعداد مساجد در شهر «سان پائولو»، دومین شهر بزرگ برزیل بعد از پایتخت برزیل این کشور، به 17 مسجد می‌رسد و بزرگترین مسجد در منطقه آمریکا جنوبی نیز در این شهر قرار دارد.

 

بیش از 70% تازه ‌مسلمانان این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها تحصیلکرده و دارای مدارک دانشگاهی هستند.

 

کریستینا پیرتولینو، بانویی که در سال 2008 میلادی مسلمان شد، در این باره می‌گوید: «من تاکنون با هیچ مشکلی علی‌رغم پوشش حجاب در جامعه برزیل مواجه نشده‌ام».

 

دانا البلخی، از دیگر بانوان مسلمان مهاجر سوری‌اصل ضمن تأیید این گفته می‌گوید: «در سال 2013 میلادی من از طریق ترکیه وارد برزیل شدم و تنها کشوری که حاضر شد به ما ویزای ورود بدهد، برزیل بود».

 

وی گفت: «من اکنون به عنوان منشی در یکی از شرکت‌ها مشغول به کار هستم و تاکنون با هیچ مشکلی مواجه نشده‌ام و تنها یافتن غذاهای حلال با قیمت مناسب در این کشور مشکل است»./822/د101/ف

منبع: المصطفی نیوز

ارسال نظرات