۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۵۷۲۶۳
مدیر مدرسه امام محمدباقر:

ولایت‌مداری سیره عملی طلاب این مدرسه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) با بیان این‌که این مدرسه نسبت به سایر مدارس قم بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ولایت‌مداری سیره عملی طلاب این مدرسه است.
حجت‌الاسلام سيد محمد حجازي زاده، مدير مدرسه امام محمدباقر (ع)

حجت‌الاسلام سیدمحمد حجازی زاده، مدیر مدرسه امام محمدباقر (ع) در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با بیان این‌که از مهرماه سال تحصیلی 1373 مسؤولیت سنگین اداره امور این مدرسه مبارکه را بر عهده گرفتم، اظهار کرد: در اوایل کار بحث تدریس را نیز پی گیری می‌کردم اما به‌ مرور زمان به دلیل سنگینی مسؤولیت امور مدرسه فقط به خدمت در این سنگر مشغول هستم.

 

حجت‌الاسلام حجازی زاده با اشاره به این‌که از نگاه علمی و اخلاقی رشد مناسبی را در طول این مدت در طلاب مشاهده کرده‌ایم، گفت: به ویژه بسیج مدرسه امام محمدباقر (ع) در کارنامه خود افتخاراتی دارد که معمولاً از اولین‌ها به شما می‌رود.

 

وی افزود: در این مدرسه ما در سال 1374 نخستین یادواره شهدای طلبه را برگزار کرده ایم که البته چند روزی بعد از ما مدرسه مبارکه شهیدین این مهم را  تکرار کرد و بعد از آن این کار تبدیل به یک رسم در مدارس حوزه علمیه قم شد.

 

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) با اشاره به این‌که بسیج این مدرسه از داعیه‌داران فعالیت در بین مدارس حوزه علمیه قم است، گفت: به اذعان خیلی از طلاب حاضر در مراسم راهیان نور، طلاب بسیجی این مدرسه خلق ‌و خوی متفاوتی نسبت به سایر بسیجیان دارند به ‌نحوی ‌که ولایت مداری از سیره عملی آنان در زندگی طلبگی آنان است.

 

وی ادامه داد: مدرسه امام محمدباقر(ع) در زمان جنگ همراه با مدرسه فیضیه اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل را داشته به ‌نحوی ‌که بیشترین شهید را در بین مدارس قم به خود اختصاص داده است.

 

حجت‌الاسلام حجازی زاده با اشاره به این‌که این مدرسه مجموعاً 275 طلبه را در شش ‌پایه دارد، عنوان کرد: سال آینده ان شاء الله برنامه ما این است که بتوانیم تعداد قابل ‌توجهی را به این تعداد اضافه کنیم.

 

وی افزود: در سیره اخلاقی این مدرسه خواندن زیارت عاشورا در هفت روز هفته از مهم‌ترین برنامه‌های اخلاقی و آموزشی است که به ‌صورت مرتب برگزار می‌شود.

 

مدیر مدرسه امام محمدباقر (ع) با اشاره به این‌که اساتید را موظف کردیم که پیش از درس حتماً حدیثی بخوانند و سپس به امور درسی بپردازند، ابراز کرد: این موضوع تبدیل به سنتی شده که موجب تقویت تحصیلی طلاب این مدرسه شده است.

 

وی با اشاره به تناسب وسعت مدرسه امام باقر(ع) با تعداد طلاب ادامه داد و گفت: مدرسه 105 حجره و 17 مدرس دارد که مکان مناسبی را برای تحصیل طلاب فراهم کرده است.

 

حجت‌الاسلام حجازی زاده با بیان این‌که سیستم حضور و غیاب در این مدرسه به‌ شدت جدی پی گیری می‌شود، گفت: حضور و غیاب را ما روزانه در سیستم مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ثبت می‌کنیم.

 

وی افزود: حذف واحدهای درسی به دلیل غیبت از طرف این مدرسه با رعایت قوانین از اموری بوده است که موجب شده نظم و تقید خاصی در امور درسی طلاب به وجود آید.

 

مدیر مدرسه امام محمدباقر (ع) با اشاره به این‌که یکی از نقاط قوت این مدرسه در امور تحصیلی طلاب سیستم مشاوره این مدرسه است، اظهار کرد: برای هر طلبه ما یک مشاور انتخاب کرده‌ایم و پرونده‌ای در سیر مشاوره ای طلاب برایشان تشکیل‌شده که در امور مدیریتی خیلی به کمک ما آمده است.

 

وی ادامه داد: در امور تحصیلی طلاب، غیر از مباحثی که مطرح شد همیشه سعی داریم با مراجعه به حجرات و شنیدن مشکلات طلاب از نزدیک به رفع موانع تحصیلی طلاب بپردازیم./921/پ202/ف

ارسال نظرات