۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۵۷۵۱۷
رییس سازمان راهیان نور و اردویی کل سپاه:

فرهنگ دفاع مقدس هیچ‌گاه کهنه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان راهیان نور و اردویی کل سپاه گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله مختصاتی داشت که تداعی‌کننده عاشورای حسینی است، از این رو فرهنگ دفاع مقدس هیچگاه کهنه نمی شود.
راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار یعقوب سلیمانی، رییس سازمان راهیان نور و اردویی کل سپاه، امروز در مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که دفاع مقدس امتداد عاشوراست، اظهار داشت: جنگ تحمیلی هشت ساله مختصاتی داشت که تداعی‌کننده عاشورای حسینی است، از این رو فرهنگ دفاع مقدس هیچگاه کهنه نمی شود.


وی با بیان ایت‌که امروز راهیان نور تنها در جغرافیای کشور نیست و فراملی بوده و دشمن این حرکت را رصد می‌کند، ادامه داد: بیان خاطرات و ایثارگری‌های شهدا یکی از مهم‌ترین راه‌های ادامه راه امام و شهدا بوده و در حال حاضر برنامه‌های راهیان نور به کل سال گسترش یافته است.


رییس سازمان راهیان نور و اردویی کل سپاه، از حل مشکلات زیرساختی در راهیان نور خبر داد و گفت: مجموعه 35 هزار نفری شهید باکری در جنوب کشور ظرفیت پذیرش کاروان‌های راهیان نور 14 استان را دارد که عملیات ساختش تا آخر سال 94 به اتمام خواهد رسید.


وی با بیان این‌که ظرفیت اسکان 50 هزار نفری در جنوب خوزستان فراهم شده است، افزود: این در حالی است که ظرفیت 11 هزار نفری سال 88 به 110 هزار نفر در حال حاضر رسیده و امکان پخت غذا برای 200 هزار نفر فراهم است، ضمن این‌که امسال کاروان دانشجویی از عراق و لبنان در اردوی راهیان نور حضور پیدا کردند.


همچنین سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: امروز عده ای در تلاشند که یاد وخاطره دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود، اما باید در نظر داشت که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.


وی با بیان این که بازماندگان از کاروان شهادت زینب وار پیام رسان شهیدان هستند و این یک تکیف الهی است، افزود: کار شهیدان حسینی است و نسل کنونی لازم است در سیره شهدا تعمق کنند؛ به جزء برخی از مسؤولان، از همراهی ائمه جمعه، فرمانداران و مسؤولان استان به جهت همکاری در اعزام کاروان های راهیان نور تقدیر می کنیم.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از دست اندرکاران کاروان های راهیان نور مناطق عملیاتی، اظهار داشت: اگر در پی تقابل با تهاجم فرهنگی غرب هستیم، از مؤثرترین راه هایی که مورد ارزیابی نیز واقع شده است، کاروان‌های راهیان نور مناطق عملیاتی است.


وی با بیان این‌که زائران مناطق جنگی به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در قالب کاروان های راهیان نور مقابل این تهاجم فرهنگی غرب بیمه می شوند، اظهار داشت: امید است در سال 94 نیز حرکت راهیان نور رشد قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.


جبارزاده با تشکر از رؤسای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها، گفت: در سال گذشته، 24 هزار و 500 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شده اند، از دانشجویان دانشگاهی استان نیز 5 هزار و 300 نفر و از نخبگان و ورزشکاران 400 نفر و از اقشار مختلف مردم 23 هزار و 200 نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند.


استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در مجموع 53 هزار و 400 نفر به عنوان زائر به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند، افزود: در سال 93 محدودیت های مالی و امکاناتی بسیاری داشته ایم و بیشتر مدیران درصدد تأمین بودجه جاری سازمان خود بودند.


وی با اشاره به استقبال گسترده مردم جهت اعزام به مناطق جنگی، تصریح کرد: لازم هست در سال جاری فرمانداران مانند سال گذشته تقویم سالیانه تنظیم کنند، تا رشد مناسبی در جهت اعزام مشتاقان داشته باشیم، ضمن این‌که خواستار ورود بخش خصوصی و خیرین محترم در اعزام مردم به مناطق جنگی هستیم./854/پ202/ب4

ارسال نظرات