۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۸۳۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اندیشه های شهید مطهری برای نسل جدید تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید افکار و اندیشه های والای شهید مطهری بیش از گذشته برای نسل جدید تبیین شده تا در بین اقشار جوان و نوجوان جامعه نهادینه شود.
مراسم روز معلم در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم استان خراسان شمالی که در محل آموزشگاه شهدای غزه بجنورد برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، اظهار کرد: شهید مطهری به عنوان معلم نمونه، اسلام ناب را در بیش از 30 جلد کتاب به جامعه آموخت.

وی با بیان این که امروز مجموعه آثار این شهید بزرگوار در هر زمینه ای هادی و جهت دهنده انسان به سمت رشد و بالندگی است، افزود: باید افکار و اندیشه های شهید مطهری به خوبی در جامعه علی الخصوص در بین نسل جدید نهادینه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که تبیین و ترویج بیش از پیش اندیشه های والای شهید مطهری در جامعه و نسل جدید، سبب بیمه شدن آنها در برابر تهاجمات دشمنان می شود، خاطرنشان کرد: اگر این افکار به خوبی در جامعه و خصوصا در بین نوجوانان و جوانان نهادینه شود تهاجم های دشمنان بی نتیجه خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سرمایه گذاری و برنامه ریزی عظیم دشمنان در راستای دور کردن نسل های جدید انقلاب از اسلام و آموزه های دینی و نیز اهداف و آرمان های انقلابی، تصریح کرد: کتاب های شهید مطهری در زمینه مقابله با این هجمه عظیم می تواند همانند سدی عمل کرده و مانع از نفوذ افکار التقاطی و انحرافی مورد نظر غرب در بین جوانان و نوجوانان شود.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی از معلمان مدارس و اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه خواست تا در تدریس و رفتار شهید مطهری را به عنوان الگوی خود قرار داده و دانش آموزان را با سیره این معلم شهید آشنا کنند.

وی در ادامه با اشاره به کارکردها و وظایف نهاد آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش با تربیت انسان های کارآمد می بایست نسل جدید جامعه اسلامی را با معنویت، خدمت خالصانه و دلسوزی آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر نیروی انسانی کارآمد در جامعه وجود داشته باشد اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ضد تهاجم، معنویت گسترده و غیره در تمام حوزه های زندگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به آموزه های اسلامی پیرامون حقوق متقابل معلم و دانش آموز، اضافه کرد: لازمه شغل معلمی داشتن منطق بوده و بر این اساس معلمان و اساتید می بایست با دانش آموزان و دانشجویان، برخورد منطقی و معقول در زمینه های آموزشی، فرهنگی، اخلاقی و غیره داشته باشند.

امام جمعه بجنورد در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات و نیازهای معلمان و جامعه فرهنگیان در کشور، با به حق دانستن قسمت اعظم مطالبات این قشر، تصریح کرد: معلم نیازمند امنیت، رفاه و عدالت است و نباید با کم توجهی به این نیازها مقام معلم تنزل داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 و تصویب طرح ها و اختصاص اعتبارات چشمگیر برای بهبود زیرساخت ها در بخش های مختلف استان از جمله در حوزه آموزش و پرورش، گفت: اگر سفر رهبری به استان صورت نمی گرفت بسیاری از عقب ماندگی های زیرساختی خراسان شمالی همچنان تداوم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل و بهره برداری از پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش، بخش اعظمی از کاستی های موجود در این زمینه مرتفع شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات