۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۵۸۷۴۵
نماینده مجلس خبرگان رهبرِی:

علم بدون اخلاق مانع رشد و تعالی می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که علم تنها و بدون عمل انسان ها را نمی سازد، گفت: اخلاق، تهذیب و تزکیه در سازندگی افراد نقش مهمی دارد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت‌الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جمع معلمان نمونه و بسیجی استان با بیان این که معلمان چراغ راه هدایت آینده سازان هستند، اظهار داشت: اینکه استاد شهید مطهری الگو و اسوه معلمان بود.

 

وی با تصریح بر این که فرهنگ بسیجی بهترین رویکرد برای تربیت نسل جوان کشور است، گفت: شور و شعور با هدایت معلمان در دانش‌ آموزان به وجود می‌آید و سبب پویایی و نشاط جامعه می‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با این توضیح که کتاب های استاد شهید مطهری در هر زمانی نیاز روز پژوهشگران و محققان را به دلیل جامعیت برطرف می‌کند، افزود: معلم در فرهنگ غنی اسلامی ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی است و جامعه‌ای که به معلمان احترام بگذارد پیشرفت می‌کند.

 

آیت الله قربانی افزود: فکرهای نسل ها به معلمان سپرده شده، بنابراین معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی نقش مهم و با ارزشی دارند.

 

وی با اشاره به تأثیر روش های تربیتی معلمان بر دانش آموزان اظهار داشت: معلم اگر چیزی را نمی داند و شبهه ای دارد، نباید برای دانش آموز بیان کند.

 

امام جمعه رشت در ادامه با بیان این که جامعه هم به شور و هم به شعور نیاز دارد، تصریح کرد: معلمان باید با توجه به نقش مهم شان به هر دو مقوله شور و شعور توجه کنند.

 

وی با بیان این که معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء هستند، اظهار داشت: نام خدا، قرآن، تقوی و پرهیزگاری که شما معلمان به دانش آموزان تعلیم می دهید، سرمایه های روز قیامت شما است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: علم تنها و بدون عمل انسان ها را نمی سازد، اخلاق، تهذیب و تزکیه در سازندگی افراد نقش مهمی دارد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری بیان داشت: این استاد فرزانه برای آموزش و پرورش صحیح خود را در معرض خطر قرار داد و نامگذاری سالروز شهادت ایشان به عنوان روز معلم حق این استاد است.

 

آیت الله قربانی از معلمان خواست تا قدر نعمت معلمی را بدانند و از هنر خود برای تربیت آینده سازان ایران اسلامی و مفاهیم ارزش های اسلامی به دانش آموزان بیش از پیش تلاش کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این دیدار با اشاره به این که کسوت زیبای تعلیم و تربیت بر قامت معلمان دوخته شده است، افزود: در آیات و احادیث، فرمایشات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به روشنی جایگاه ارزشمند معلمان در جامعه و در تعلیم و تربیت بیان شده است.

 

وی سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری را آغاز هفته معلم نامید و اظهار داشت: استاد مطهری با تزریق عشق و اندیشه و استدلال زمینه ای را فراهم کرد تا دانشجویان و طلاب متفکر از چشمه سار وجود پربرکت ایشان برخوردار شوند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: هفته معلم، هفته فضیلت و کرامت، علم، دانش، سازندگی و قدردانی از معلمان و تجلیل علم است.

 

وی با بیان این که تجلیل از معلم محدود به یک هفته نیست، تصریح کرد: هفته معلم نمادی از قدرشناسی از زحمات معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات