۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۵۸۹۳۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ کار و تلاش موجب خودکفایی و بالندگی کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، افزود: از نظر اسلام کاری که برای تامین معاش و تلاش و فعالیت برای استقلال و رهایی از وابستگی کشور و مهم تر از این ها سربار دیگران نشدن باشد یک عبادت و جهاد در راه خدا معرفی شده است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان کارگری شهرستان نور افزود: در عالم هستی و میان انسان ها پیوند کار با ایشان و زندگی انسانی آنقدر شدید و زیاد است که می توان ادعا کرد انسان و کار دوقلوهای به هم چسبیده هستند.


امام جمعه چمستان با تاکید بر این که کار ضرورت و لازمه زندگی انسان است، بیان داشت: حیات اجتماعی انسان در جامعه با کار گره خورده و عجین شده است.


وی با اشاره به این که اگر گفته شود وجود انسان بدون کار معنا و مفهومی ندارد و نمی چرخد سخنی درست است، افزود: از نظر اسلام کاری که برای تامین معاش و تلاش و فعالیت برای استقلال و رهایی از وابستگی کشور و مهم تر از این ها سربار دیگران نشدن باشد یک عبادت و جهاد در راه خدا معرفی شده است.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: اگر یک کارگر با اندیشه اسلامی و نگاه الهی خود کار را جهاد و عبادت بداند هر چند زندگی اقتصادی او تأمین و امور مادی زندگیش به خوبی می گیرد او هرگز دست از کار و تلاش و تولید بر نمی دارد.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: با چنین نگاهی آن کارگر، تعطیل نکردن کار را یک تکلیف شرعی و دینی و رفتار کاملا اخلاقی و وجدانی می داند و اینجا انسان معنا و مفهوم عبادت بودن کار را در می یابد.


امام جمعه چمستان با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: عبادت و بندگی هفتاد جزء دارد که برترین و ارزشمند ترین آن کار کسب پاک و حلال و دین مدارانه است.


وی با بیان این که کار در آموزه های دینی ما به عنوان یک عبادت است، بیان داشت: کار به عنوان عامل قرب انسان به خدا شده و کسی که کار را عاملی برای تقرب به حضرت می دارند هرگز به دنبال کم گذاشتن و کم فروشی نمی رود.


حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: انسانی که کار را به عنوان عبادت می داند وظیفه خود را به درستی انجام داده و در مسیر انجام تکالیف خود گام بر می دارد.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند به کارگران سفارش می کنم در هر بخشی و هر جایی مشغول کار هستند آن را به عنوان عبادت بدانند که زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات