۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۵۹۰۶۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد:

تمسک به قرآن و اهل بیت تنها راه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام احمدی گفت: همان گونه که سپاه در عرصه نظامی خواب را از چشم دشمنان ربوده است، در جبهه جنگ نرم نیز حوزه ها و پایگاه های بسیج باید دو اصل تمسک به قرآن و اهل بیت را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
حجت الاسلام احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام شمس الدین احمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری که امروز در محل سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد برگزار شد، گفت: شهید مطهری از علمای کم نظیر عصر ما بود که سخنان حضرت امام دلالت بر این امر دارد.

 

وی درباره شخصیت استاد مطهری افزود: مطهری یک زمان شناس، مخاطب شناس و آسیب شناس زمانه بود و همین سه ویژگی بارز سبب شد تا شخصیتی چون شهید مطهری شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که هر مربی برای رسیدن به موفقیت باید به این سه ویژگی دست پیدا کند، گفت: اگر یک مربی بخواهد در عرصه های مختلف به موفقیت دست پیدا کند، باید قبل از هر چیز یک زمان شناس، مخاطب شناس و یک آسیب شناس زمانه باشد و این درسی است که باید از این عالم بزرگوار گرفت.

 

وی در ادامه بیان داشت: استاد مطهری در کنار این ویژگی های بارز دارای معنویت، اخلاق، ولایت مداری و اخلاص فوق العاده بودند و این دو در کنار یکدیگر سبب شد تا آثارش برای همیشه جاودانه بماند و جمع شدن تمام این ویژگی ها در کنار هم سبب خروجی فردی متعالی چون شهید مطهری ها خواهد شد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، از دیگر ویژگی‌های بارز شهید مطهری را ولایت مداری برشمرد و افزود: شهید مطهری سرباز ولایت بود و با تمام توان سرباز ولی فقیه زمان خودش بود.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به تقارن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی گفت: سپاه و بسیج با دو اصل که مکمل هم هستند رشد کرد و به درجه ای رسید که دشمنان اسلام حتی از بردن نامش نیز وحشت دارند.

 

وی درباره نخستین اصل با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّة» گفت: نخستین اصل در رشد سپاه و بسیج دفاع همه جانبه در تمام میدان های جنگ سخت و نرم بود و اگر امروز اقتدار سپاه به همه دنیا رسیده است و آوازه بسیج حتی تا آمریکای لاتین و آفریقا نفوذ کرده است، به خاطر رشد سپاه و بسیج طبق این اصول است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، در ادامه بیان داشت: اصل دوم طبق آیه 16 سوره تغابن رسیدن به رشد معنوی است و این دو اصل در کنار یکدیگر سبب شد تا 8 سال دفاع مقدس را به درستی مدیریت کنیم و بعد از جنگ نیز در میدان های مختلف اگر سپاه و بسیج وارد نمی شد، آن امور ابتر می ماند.

 

وی در ادامه بیان کرد: تمام برنامه ریزی ها برای رسیدن به تعالی از این دو اصل نشأت می گیرد و امروز در دورانی که دشمنان با برنامه ریزی های متنوع و متفاوت خود در میدان جنگ نرم به نبرد با مسلمانان به ویژه شیعیان وارد شده اند، مهم ترین وظیفه بر عهده شما بسیجیان و پایگاه ها و حوزه های بسیج است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که باید با شیوه ها و روش های مخاطب شناسی و نیازسنجی، جوانان را بیمه کنیم، افزود: تنها راه گریز از جنگ نرم تمسک به قرآن و اهل بیت است و برای استفاده از این دو منبع عظیم در نبرد نرم باید از شیوه ها و روش های جذاب و متنوع و به روز استفاده کنیم.

 

وی در پایان برپایی نمایشگاه های کتاب، دیدار با خانواده های شهدا و برپایی جلسات عقیدتی سیاسی را از اهم برنامه های این هفته برشمرد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات