۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۹۱۲۵
امام جمعه مرند:

منافع و مصالح ملی در توافق نهایی مورد توجه باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده گفت: توافق نهایی تنها باید در موضوع هسته ای بدون هیچ تردید و ابهامی با رعایت خطوط قرمز و حفظ دستاوردهای بزرگ هسته ای انجام گیرد.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: این مذاکرات که بعد از بیانیه لوزان سوئیس با هدف رسیدن به توافق جامع و نگارش متن توافقنامه صورت می گیرد، یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ سیاسی کشور محسوب می شود.


وی با بیان این‌که مرحله نگارش توافق جامع و نهایی که دشوارترین مرحله مذاکرات هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: هیأت ایرانی علی رغم شیطنت آمریکا و غربی‌ها با اقتدار هر چه تمام به پشتوانه حمایت رهبری و ملت و همچنین اطلاع دقیق از دغدغه نخبگان و دلسوزان نظام در عرصه دفاع از حقوق و منافع ملی حاضر شده اند.


امام جمعه مرند با بیان این‌که تأکید رهبری بر این است که مذاکرات هسته‌ای باید در چارچوب بحث‌های فنی و حقوقی هسته‌ای صورت گیرد، افزود: توافق نهایی تنها باید در موضوع هسته ای بدون هیچ تردید و ابهامی با رعایت خطوط قرمز و حفظ دستاوردهای بزرگ هسته ای انجام گیرد، در غیر این صورت هیچ توافقی مورد قبول ملت نیست.


حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به زیاده‌خواهی غرب در بازرسی از مراکز نظامی به بهانه راستی‌آزمایی ایران در مسأله هسته‌ای اظهار داشت: تمامی بازرسی ها تنها در چارچوب توافقات و عرف بین‌المللی قابل پذیرش است، بازرسی از مراکز نظامی، دفاعی و موشکی کشور خط قرمز نظام محسوب می شود.


وی با بیان این‌که ابتدا غرب باید حسن نیت و صداقت در گفتار خود را برای ملت ایران ثابت کند، افزود: امروز شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم سوریه، عراق، یمن، فلسطین و ... از سوی سران و عوامل کشورهای مستکبر غربی هستیم، اگر غرب خواهان ثبات و امنیت منطقه است، چرا جنگ‌افروزی می کند.


امام جمعه مرند با اشاره به جنایات آل سعود در یمن خاطرنشان کرد: شکست و تحقیر رژیم آل سعود و همپیمانان غربی و عربی اش در تجاوز به کشور مسلمان یمن کاملا آشکار است، غرب با کشتار هزاران انسان بی دفاع و ویرانی زیر ساختارهای این کشور مسلمان فقیر به هیچ کدام از اهداف اعلامی خود نرسیده است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده تصریح کرد: با این همه جنایت نه منصور هادی بازگشت و نه انصارالله نابود شد، بلکه تسلط مردم و انصارالله در یمن بیشتر شد و بی شک محبوبیت و نفوذ جمهوری اسلامی و رهبری عزیز انقلاب اسلامی دلیل اصلی این دیوانگی آل سعود بود، باید دانست که این ها همه نتیجه ایمان و مقاومت مردم مؤمن و ولایی ایران اسلامی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات