۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۵۹۶۴۱
کارشناس دینی:

آمریکا مجبور به ادامه مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: در مذاکراتی که قرار است امتیازاتی گرفته شود، مطمئنا امتیازاتی هم داده خواهد شد، اما این امتیازات باید در حد قابل قبولی باشد و صدمه و لطمات زیادی را به کشورمان وارد نکند و رضایت رهبری نیز در آن باشد.
حجت الاسلام محمد علي طلوعي

حجت الاسلام محمد علی طلوعی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود که در مذاکرات هسته ای اتفاق خاصی نیفتاده است که بخواهیم تبریک بگوییم، گفت: تاکنون توافق عملی مورد نظر انجام نشده است که بخواهیم مذاکرات را خوب یا بد تفسیر کنیم.

 

وی افزود: خواسته های ایران در مسأله هسته ای به حق است، چرا که دانش هسته ای ایران گرفته شده از غرب نیست، بلکه تمام آن بومی و متعلق به خود ایران است، اما باید چارچوب هایی را در زمینه هسته ای رعایت کرد که تاکنون نیز رعایت کرده ایم که البته خود کشورهای غربی این چارچوب ها را رعایت نمی کنند.

 

حجت الاسلام طلوعی تأکید کرد: در مذاکراتی که قرار است امتیازاتی گرفته شود، مطمئنا امتیازاتی هم داده خواهد شد، اما این امتیازات باید در حد قابل قبولی باشد و صدمه و لطمات زیادی را به کشورمان وارد نکند و رضایت رهبری نیز در آن باشد.

 

کارشناس دینی با اشاره به اینکه اگر آمریکا در قدم اول طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تمام تحریم ها را یکجا بردارد، شاید بتوان در پایبند بودن به توافق حاصل شده اطمینان کرد، گفت: تا این مرحله تصور می شود نمی توان امیدوار بود و از طرفی آمریکا در مخمصه ای گیر افتاده است که باید به مذاکرات ادامه دهد.

 

به گفته وی، آمریکا در شرایطی سخت تر نسبت به ایران قرار گرفته است، چرا که ایران با استفاده درست از این فرصت در موقعیت برد برد قرار می گیرد و با دادن امتیازات اندک و دستیابی به خواسته های خود می تواند پیروز این میدان باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و آمریکا به اصول پایبند نباشد به دنیا ثابت می شود ایران اهل مذاکره و صلح است و آمریکا قابل اعتماد نیست و این برگ برنده ای برای ایران است، گفت: اگر مسؤولان ایرانی در وزارت خارجه طبق گذشته به رسالت خود پایبند باشند، در هر شرایطی برگ برنده در دست ایران است.

 

وی تأکید کرد: اگر تمام تحریم ها به صورت یکجا هم برداشته شود، تأثیر زیادی در زندگی مردم نخواهد داشت، چرا که سرمایه داران اجازه پایین آمدن قیمت ها را نخواهند داد و از طرفی با پایین آمدن یکباره دلار آمریکا، شاهد ایجاد مشکلاتی در چرخه اقتصادی کشور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام طلوعی با اشاره به این که با برداشته شدن تحریم ها قیمت ها به سرعت تنزل پیدا نخواهد کرد و در معیشت مردم تأثیر زیادی نخواهد داشت، گفت: برداشته شدن تحریم ها در زمینه دارو، تجهیزات و قطعات هواپیمایی تأثیر مثبتی خواهد داشت اما در مسایل معیشتی مردم تأثیر مستقیم نخواهد داشت./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات