۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۵۹۹۰۹
آیت الله نمازی:

ترویج فرهنگ دروغ امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر فرهنگ دروغ در جامعه اسلامی، روابط خانوادگی، بین فروشنده و مشتری، موجر و مستأجر و مدیران و مسؤولان رایج شود، امنیت اجتماعی را خدشه‌دار خواهد کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان، یکی از نشانه های تقوای اهل توحید را کنترل و مدیریت زبان دانست و افزود: اسلام برای ایجاد امنیت در جامعه آحاد مردم را از دروغ گفتن منع کرده است، اما متأسفانه دروغ در جامعه رایج است.

 

وی با اشاره به این که در قرآن بیش از 300 آیه درباره ممنوعیت و قبح دروغ آمده است، تأکید کرد: شکسته شدن قبح دروغ در جامعه اسلامی سبب خواهد شد هیچ چیز سر جایش قرار نگیرد و هیچ کس به دیگری اعتماد نکند.  

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تکذیب آیات الهی و پیامبران الهی به عنوان یک نوع دروغ نام برد و افزود: تکذیب آیات الهی و پیامبران الهی موجب کفر، شرک، نفاق و نهایتا موجب عذاب الهی می شود.

 

آیت الله نمازی گفت: خداوند در آیه 60 سوره مبارکه زمر می فرماید، کسانی که در دنیا، خدا، آیات خدا، اولیاء و انبیاء را تکذیب می کردند در روز قیامت با چهره سیاه مشهور می شوند و جایگاه‌شان در جهنم است.    

 

نماینده ولی فقیه درکاشان نوع دوم دروغ را در روابط اجتماعی بین مردم جامعه اعلام کرد و افزود: اگر فرهنگ دروغ در جامعه اسلامی در روابط انسان ها میان مشتری و فروشنده، موجر و مستأجر، زوج و زوجه و در بین مدیران و مسؤولان رایج شود، امنیت اجتماعی از بین می رود و هیچ کس به دیگری اعتماد نمی‌کند.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمود، مسلمانان و اهل ایمان از دروغ گفتن پرهیز کنند، چون کذب انسان را به سوی فجور و گناه هدایت می‌کند و پایان و سرنوشت فجور عذاب الهی است.

 

وی با اشاره به این که در راستگویی چه زیان و ضرری است که برخی به دروغ گفتن پناه می برند، افزود: در روایت دیگری می فرماید، اگر فردی را در جامعه به عنوان انسانی متدین و قابل اعتماد بدانند اما او از این اعتماد سوء استفاده کند و دروغ به مردم بگوید خیانت بزرگی است.   

 

به گفته وی، اگر فرهنگ دروغ درجامعه رایج شود مشتری برای خرید از فروشنده  نگران است که قیمتی که کاسب به او گفته قیمت واقعی است و یا خلاف واقع است و گران‌فروشی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این‌که شیوع دروغ در جامعه اسلامی سبب بی اعتمادی بین مردم خواهد شد، افزود: پرهیز از دروغ را باید به عنوان فرمان و حکم الهی، احترام بگذاریم چرا که مصالح و منافع جامعه در گرو صدق و صداقت مردم جامعه است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات