۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۶۱۴۵۳
فردا در مشهد؛

همایش نماد و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، همایش نماد و فرهنگ اسلامی را برگزار می کند.
همایش نماد و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود

خانم بلوچیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اعلام این خبر، به ضرورت معرفی نمادهای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید دانست استفاده از نمادها و مظاهر غیر اسلامی در حقیقت حمایت و تقویت اندیشه های باطل است، از این رو بر آن شدیم تا برای شناخت هر چه بیشتر نمادهای اسلامی، همایشی تحت این عنوان برگزار کنیم.

 

وی به ضرورت توجه به نمادهای اسلامی در طراحی و معماری شهرها اشاره کرد و گفت: معماری ساختمان ها و مساجد شهر اسلامی باید گویای فرهنگ شیعه و اسلامی باشد، در همین راستا نیز باید مراقب بود تا نمادهای غربی جایگزین نمادهای اسلامی نشود.

 

بلوچیان با بیان این که عموم علاقه مندان می توانند در این همایش شرکت کنند، ابراز کرد: در این همایش، خانم امیری، کارشناس ارشد تاریخ تمدن ملل اسلامی و مدرس مرکز تخصصی مهدویت، با موضوع نماد و دشمن شناسی سخنرانی خواهد کرد.


این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که در این همایش از برگزیدگان فراخوان مقاله «نماد و فرهنگ اسلامی» نیز تقدیر به عمل خواهد آمد، افزود: این مراسم، دوشنبه 28 اردیبهشت ماه، ساعت9:30 در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، برگزار می‌شود./1309/ت303/ب4

ارسال نظرات