۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۶۲۲۷۳
آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان دیروز رهبر انقلاب:

ایران کوچک ترین تعرضی را با شدیدترین نحو پاسخ خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی به سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پاسخ کوچک ترین تعرضی را با سرب داغ می دهیم.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از شرکت کنندگان در اجلاس سراسری ع  (عفاف، عزت، عشق) با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همان گونه که ایشان فرمودند هیچ کس نمی تواند نگاه کج به ایران داشته باشد و کوچک ترین تعرض را ما با سرب داغ پاسخ می دهیم.
 
وی حفظ عزت اسلامی را بسیار ضروری خواند و گفت: خداوند می فرماید« وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ» ما موظف هستیم عزت اسلامی را حفظ کنیم؛ اگر حکومت اسلامی و ولایت فقیه نبود، عزت اسلامی نیز بوجود نمی آمد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مردم ایران سالیان طولانی تحت سلطه استکبار و استبداد بوده و همواره زیر دست خان ها ذلیلانه زندگی می کردند اما انقلاب اسلامی به ما عزت، آزادی و استقلال بخشید؛ در آن دوران در اثر نبود فرهنگ جهاد و شهادت امتیازات زیادی را تحت عنوان عهدنامه های مختلف امضا کرده و به دشمن واگذار کردند.
 
 
حل معضل بی حجابی نیاز به سرمایه گذاری و تبلیغ همگانی دارد
حضرت آیت الله نوری همدانی خودباوری و شجاعت را دو ثمره مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مردم در دوران ستم شاهی از یک پاسبان ساده می ترسیدند اما اکنون همین ملت در برابر آمریکا و استکبار جهانی ایستاده است چراکه امام خمینی(ره) پرده از چهره واقعی آنها کنار زد و ثابت کرد که آمریکا، انگلیس، صهیونیست و دیگر ایادی آنها دشمن ما هستند.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود با ابراز تأسف از وضعیت حجاب برخی بانوان، خاطرنشان کرد: در برابر این معضل همگی باید با امر به معروف و نهی از منکر و با زبانی ملایم و دلسوزانه آنها را تشویق به حجاب کنیم؛ در این راه باید صدا و سیما و دیگر رسانه های جمعی با مردم همراه باشند.
 
وی با تأکید بر این که حل معضل بد حجابی نیاز به سرمایه گذاری همگانی دارد، گفت: باید تبلیغات گسترده این در این زمینه صورت گیرد و همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که مقوله حجاب با عفاف خلط نشود؛ بیشتر زنان جامعه ما عفیف هستند و اگر برخی حجاب ندارند دلیل بر بی عفتی آنها نیست./928/پ202/ج
ارسال نظرات