۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۹۶۷
سخنران حرم حضرت معصومه:

عمل به اصول اعتقادی ویژگی مهم شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که مهم‌ترین سفارش رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) به شیعیان و محبان خود عمل‌گرایی است، افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های یک شیعه عمل‌گرایی نسبت به اعتقادات است.
حجت الاسلام علي اصغر ظهيري،محقق و پژوهشگر حوزوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اصغر ظهیری، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) بابیان این‌که متأسفانه امروزه حرف ما در مقابل عملمان بسیار کم شده است، گفت: متأسفانه ما به‌جای این‌که اعتقادات خود را در قالب عملمان به نمایش بگذاریم در قالب حرف‌هایمان به نمایش گذاشته‌ایم و همین موضوع زمینه دوگانگی ما را فراهم کرده است.

 

وی افزود: حضرت رسول (ص) همواره به حضرت زهرا (س) توصیه می‌کردند و می‌فرمودند که دخترم به فکر عملت باش زیرا مهم‌ترین ویژگی شیعیان ما این است که با عمل خود دعوتگر دیگران هستند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که شیعه کسی است که عملش با سخنش یکسان باشد، تصریح کرد: حضرت رسول (ص) فرموده‌اند که میان قول و فعل شیعه نباید فاصله باشد و شیعه همان‌طور که در زمینهٔ اعتقادات پایبند است باید در مقام عمل هم به این اعتقادات پایبند باشد.

 

حجت‌الاسلام ظهیری اظهار کرد: انسان مؤمن و شیعه باید حافظ فکر و زبان خود باشد و نگذارد فکر و زبانش به هر جا که می‌خواهد برود.

 

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود این‌که حجم زبان کم است ولی جرمش زیاد است و زبان با این حجم کمش گاهی آبروی یک انسان مؤمن را به‌گونه‌ای بر باد می‌دهد که حتی اگر یک مؤمن 50 سال هم تلاش کند نمی‌تواند این آبروی بربادرفته را جبران کند.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که کلام و سخن انسان معیار شناخت شخصیت اوست، گفت: انسان مؤمن ابتدا فکر می‌کند و پس ‌از آن سخن می‌گوید درحالی‌که انسان احمق عقلش زیر زبانش است و بدون این‌که به عواقب سخنان خود فکر کند بدون هیچ تفکری سخن می‌گوید و آفت سخن‌چینی را در جامعه پراکنده می‌کند.

 

وی را با اشاره به این‌که متأسفانه مردم کمتر به فکر یکدیگر هستند و سعی می‌کنند به هر وسیله‌ای آبروی یکدیگر را ببرند، اظهار کرد: یک شیعه هرگز از دیگران بدگویی نکرده و سخن‌چینی نمی‌کند زیرا شیعه یعنی کسی که محبت اهل‌بیت (ع) و رسول خدا (ص) را در سینه دارد و چنین کسی چون می‌داند غیبت و سخن‌چینی در سیره رسول خدا (ص) جای ندارد، خود را از این کار منع می‌کند.

 

حجت‌الاسلام ظهیری با اشاره به این‌که شیعه در مقام عمل و سخن باید به رسول خدا (ص) و ائمه (ع) اقتدا کند، یادآور شد: ما که ادعای شیعه‌گری داریم باید در تمامی عرصه‌ها به ویژه در مقام عمل پیرو ائمه (ع) باشیم در غیر این صورت شیعه واقعی نخواهیم بود و تنها محب اهل بیت خواهیم بود که محبت به اهل بیت (ع) با شیعه آنها بودن تفاوت بسیاری زیادی دارد./837/پ202/ی

ارسال نظرات