۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۶۳۲۱۳

رو نمایی از 300 قطعه اعلامیه شهدای تبریز در نمایشگاه وضعیت قرمز

خبرگزاری رسا ـ 300 قطعه اعلامیه شهدای تبریز در نمایشگاه وضعیت قرمز که به همت دفتر مطالعات اسلامی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است، رونمایی شد.
نمايشگاه وضعيت قرمز

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، دفتر مطالعات اسلامی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم زمان با سوم خرداد روز فتح خرمشهر و نماد مقامت و آزادی و روز تجلی نصرت الهی نمایشگاه «وضعیت قرمز» را راه اندازی کرد.


از بارزترین فعالیت های نمایشگاه «وضعیت قرمز» رونمایی از 300 قطعه اعلامیه شهدای تبریز بود، اعلامیه شهدا به عنوان بخشی از تاریخ فرهنگی دفاع مقدس حامل نکات و نشانه هایی ارزشمند هستند.


نشانه هائی دال بر معرفت، حقانیت، مظلومیت و شجاعت و آزادگی شهیدان است، بازخوانی اعلامیه‌هایی که روزگاری بر در و دیوار کوچه های شهر نقش بسته بود، خبر از پر کشیدن فرزندان ملت می‌دادند، غبار نسیان و غفلت از شهر می زدود.


بار دیگر آمده‌اند غبار از دل کنار زنند، دلهای بیدار وزنده را نویدی دوباره دهند و در خواب ماندگان را بیدار کنند، اینان حسنی‌اند، حسینی زیستند و حسینی پرکشیدند، و چون حسین(ع) با خون خود بار دیگر ریشه های حق را آبیاری کردند و با یاد و خاطره خود روحیه ایثار را حیات بخشیدند.


گفتی است، چندی از خانواده های شهدا دفاع مقدس ضمن حضور در  نمایشگاه «وضعیت قرمز» از این نمایشگاه بازدید کردند و از برگزار کنندگان نمایشگاه به جهت تلاش در راستای حفظ یاد و خاطره شهیدان  تقدیر و تشکر کردند.

بنا بر این گزارش بعد از اتمام این نمایشگاه اعلامیه‌های شهدا در محله هایی شهدای عزیز نیز به نمایش گذارده خواهد شد تا یاد و خاطره این شهدای محلات را بار دیگر عطر افشانی کند./854/پ203/ح

ارسال نظرات