۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۶۳۷۸۳
باحضور 140 نونهال و مربی قرآنی؛

مراسم اختتامیه مدارس قرآنی مؤسسه امیرالمومنین‌ کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه شعب آمادگی و پیش دبستانی قرآنی جنّت مؤسسه امیرالمومنین شهرستان کاشان همزمان با پایان سال تحصیلی 94-93 این مؤسسه با حضور یکصد و چهل نفر از نونهالان و مربیان این مدارس در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان شب گذشته در مراسم اختتامیه مدارس قرآنی مؤسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به فعالیت های انجام شده در مدارس قرآنی این مؤسسه گفت: 140 نونهال در قالب 8 کلاس، از مهرماه سال 93 تا اردیبهشت امسال به مدت 8 ماه در دو شعبه پیش دبستان جنت آموزش دیدند.

 

وی مهارت های پیش دبستانی در قالب مفاهیم علوم، مفاهیم ریاضی و ... ، کار دستی، خلاقیت و استعداد یابی، آموزش بهداشت فردی واجتماعی، آموزش شعر و سرود همراه با بازی، آموزش و حفظ سوره هایی از قرآن به زبان انگلیسی، آموزش احادیث نهج البلاغه همراه با قصه گویی، آموزش روخوانی قرآن کریم، آموزش قصه های قرآن و برگزاری برنامه به مناسبت های مختلف، اعیاد و جشن های ملی و مذهبی، جلسات مشاوره ویژه والدین با عنوان «تربیت دینی فرزندان» همراه با اردوهای زیارتی سیاحتی را از جمله سرفصل های آموزشی این مدارس اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده همچنین برگزاری مناسبت های مذهبی، عزای شهدای کربلا در اربعین حسینی، شور و شعور حسینی، سوگواری شهادت ائمه اطهار، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، جشن میلاد ائمه اطهار، جشن های عید قربان، عید غدیر، روزمباهله و سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای نونهالان در کنار فعالیت های آموزشی قرآن و عترت این مدارس اعلام کرد.  

 

وی یاد آورشد: گرامیداشت دهه فجر، حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه به همراه والدین، گرامیداشت 13 آبان، هفته کتابخوانی، روز درختکاری، روز جهانی سالمندان، هفته نیروی انتظامی، روز پرستار، روز مادر، هفته معلم، هفته سلامت و روز تربیت بدنی را از جمله برنامه های ملی است که در این مدارس برگزار شده است.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمؤمنین کاشان  همچنین برگزاری «جشن قرآن» به مناسبت حفظ  14 سوره کوچک حمد، توحید، فلق، ناس، نصر، عصر، فیل، تین، قدر، کافرون، ماعون، مسد، قریش و کوثر از سوی نونهالان آمادگی و پیش دبستان قرآن و عترت این مؤسسه را از جمله فعالیت های ویژه امسال آن مدارس با هدف نهادینه کردن ارزش حفظ قرآن برای نونهالان اعلام کرد و افزود: منبع آموزشی تابلوهای تصویری از مهدی فاضلی است که در این طرح، حفظ سوره ها همراه با بیان داستان سوره، آموزش مفاهیم سوره، شعر مرتبط با سوره بوده است.

 

شایان ذکر است، در مراسم اختتامیه که همراه با تلاوت قرآن، برپایی ایستگاه نقاشی، عروسک گردانی، تئاتر کودک، اجرای سرود، حدیث و شعرخوانی از سوی نونهالان بود از نونهالان این مدارس با اعطای مدرک پایان دوره و اهدای جوایزی ارزنده ای تقدیر شد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات