۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۶۳۹۲۱

دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ دومین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون با رویکرد «رابطه اخلاق و قانون با نگاه فقهی و حقوقی» عصر امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجه در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم آغاز به کار کرد.
دومين کنفرانس بين المللي فقه و قانون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون با رویکرد «رابطه اخلاق و قانون با نگاه فقهی و حقوقی» عصر امروز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجه در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم آغاز به کار کرد.

 

افتتاحیه این کنفرانس عصر امروز پنج‌شنبه با قرائت پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود به این همایش ابراز امیدواری کرد که در این کنفرانس بحث‌های پرباری در رابطه با اخلاق و قانون انجام شود و خدمت شایانی به جامعه اسلامی انجام شود.

 

از جمله مهم‌ترین محورهای دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون  می‌توان به عناوین «نسبت سنجی فقه، اخلاق و قانون»، «تقنین اخلاق» و «اخلاق قانون» اشاره کرد.

 

در این کنفرانس بین‌المللی که به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود؛ شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف از جمله روسیه، ترکیه، عمان، لبنان، عراق، مغرب، اندونزی، مصر، تونس و همچنین اساتید، طلاب، فضلاء و دانشجویان، نخبگان و اهل علم کشورمان حضور داشته و به ایراد سخن می‌پردازند.

 

شایان ذکر است، مراسم اختتامیه این کنفرانس نیز جمعه شب پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حضرت آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، براساس هماهنگی‌های انجام شده و به همت عوامل تولید و فنی رادیو معارف، مراسم گشایش دومین همایش بین المللی فقه و قانون از ساعت 17 تا 20 پنج شنبه 7 خرداد و مراسم پایانی این همایش بعد از نماز مغرب و عشاء جمعه 8 خرداد 94 از رادیو معارف به صورت زنده پخش خواهد شد./997/پ202/ف

ارسال نظرات