۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۲۶۴۱۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت دینی و سیاسی حضرت علی اکبر کم نظیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدآبادی، شجاعت، دلاوری، بصیرت دینی و سیاسی حضرت علی اکبر(ع) کم نظیر خواند و گفت: ایشان شایسته‌ترین الگو بـرای توسعه ارزش‌های متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، مشارکت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی برای جوانان است.
حضرت علي اکبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) شب گذشته با حضور هزاران زائر و مجاور در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد سیدآبادی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به خصوصیات اخلاقی و عرفانی حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: ایشان بهترین الگو برای جوانان نسل امروز و آینده است و جوانان با الگوپذیری از ایشان در مسیر سعادت و تعالی و قرب الهی قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان این که شجاعت، دلاوری، بصیرت دینی و سیاسی حضرت علی اکبر(ع) کم نظیر است، افزود: حضرت علی اکبر (ع) بهترین و شایسته‌ترین الگو بـرای توسعه ارزش‌های متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، مشارکت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی برای جوانان است.

 

وی ادامه داد: ایشان به عنوان جوان‌ترین سرباز مکتب عاشورا در واقعه کربلا عالی درخشید و شایسته است جوانان انقلاب اسلامی ایران نیز در تمامی عرصه‌های زندگی خود، حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان الگو و اسوه زندگی خود قرار دهند و تلاش کنند تا منش و شیوه زندگی خود را به این حضرت نزدیک کنند.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم الگوگیری جوانان از شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) در زمینه ارتباط قلبی با خدا، تصریح کرد: آن حضرت پیوسته اهل عبادت بودند و در پیوند با خالق الگوی بسیار شایسته‌ای محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان این که عشق به ولایت در وجود مبارک حضرت علی اکبر(ع) تجلی یافته بود، اضافه کرد: ایشان خود را فدای ولایت و امام زمان خود کردند و لحظه‌ای از حمایت ولی خود دست برنداشتند.

 

حجت الاسلام سیدآبادی افزود: ضروری است با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، قلب جوانان ما با بصیرت، ایمان و تعبد پر شود و آن ها را به نحو شایسته‌ای تربیت و تحویل جامعه دهیم.

 

وی ادامه داد: جوانان ما باید به اصول و حقایق زندگی بیندیشند و جایگاه خود را در این دنیا درک کنند، ساده‌زیستی و بی‌توجهی به دنیا را پیشه خود قرار دهند، نصیحت‌پذیر باشند و بدانند شیرینی زندگی همواره همراه با تلخی است.

 

این گزارش حاکیست در این مراسم همچنین، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به قرائت زیارت حضرت رضا(ع) و مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی در مدح و ثنای حضرت علی اکبر(ع) پرداختند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات