۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۳۷۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی مهدوی سبب پویایی و تعالی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که سبک زندگی مهدوی سبب پویایی و تعالی جامعه می شود، گفت: سیره نورانی و گرانقدر حضرت مهدی(عج) راهگشای سعادت و رستگاری انسان است.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با گرامی داشت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود، گفت: حضرت مهدی(عج) عصاره رسالت ، حقیقت انبیا و اوصیا است.


امام جمعه چمستان با اشاره به آیه دهم سوره عنکبوت، تصریح کرد: این آیه پرده از واقعیت عصر غیبت و ظهور برمی دارد که باید هشیار بود که خدایی ناکرده اشتباه رفتار و عمل نکرده و مشمول آیه کریمه شد.


وی خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می فرماید جمعی در زمان ظهور به حضرت عرض می کنند ما هم عقیده و همفکر با شما بودیم و عمل ما همسوی با عمل شما و شیبه رفتارتان بود که این ها تصور می کنند خدا از اعمال و باطن سینه هایشان با خبر نیست.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این رفتار دروغ آمیز به سبب باطن سیاه و ملکه گناه و دروغگویی ظهور و بروز پیدا می کند، تصریح کرد: قرآن می فرماید بعضی از انسان ها در قیامت هم متوسل به دروغ می شوند که دست خودشان نیست و بافت و ساختار وجودی آن ها این گونه است.


حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امام زمان(عج) عین الله، یدالله و اذن الله است، گفت: چطور می شود خلوت انسان با جلوت و زندگی بیرونی او با زندگی داخلی  متفاوت باشد و آن حضرت با خبر و آگاه نشود.


امام جمعه چمستان با تاکید بر این که امام زمان(عج) اذن الله است که می فهمد چه رسد به پروردگار متعال که از همه اعمال و رفتار ما آگاه است، بیان داشت: مدعی محبت و عشق به امام زمان(عج) جز به خشنودی ، رضایت و عمل به دستورات او فکر نمی کند.


وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در جمع اصحابشان فرمود پس از شما گروهی می آیند که هر کدام از آنها پاداش و اجر پنجاه نفر از شما را خواهند داشت و اصحاب متعجب شدند چطور با این همه جنگ ها و مهاجرت و شکنجه ها آن ها برتر باشند که دلیلش این است آن ها در ایمان و دین داری متزلزل و مردد نمی شوند.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که سبک زندگی مهدوی سبب پویایی و تعالی جامعه می شود، گفت: سیره نورانی و گرانقدر حضرت مهدی(عج) راهگشای سعادت و رستگاری انسان است.


امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی به شیوه ای شایسته و تاثیرگذار است که باید در این راستا گام های شایسته ای برداشته شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات