۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۶۴۶۰۴
معاون امور تهذیب حوزه علمیه قزوین:

منحرفانِ از مسیر ولایت دچار بدترین بلاها می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: کسانی که از مسیر ولایت فاصله گرفتند و منحرف شدند بدترین بلاها نصیب آنها می‌شود.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، معاون امور تهذیب حوزه علمیه قزوین شب گذشته (دهم خردادماه) در جلسه تفسیر نهج البلاغه در مسجد جامع المهدی قزوین به تفسیر نامه 31 نهج البلاغه امیرمونان به فرزندش پرداخت.

 

معاون امور تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: در این نامه آمده است این موضوع را به یقین بدان که هیچوقت به همه آرزوهایت نمی‌رسی زیرا این رویکرد یک قاعده کلی است، حتی همه ائمه(ع) به بیشتر آرزوهای خود نرسیدند.

 

وی با بیان این‌که حتی همه انبیای الهی به اهداف مدنظر خود در دوران رسالتی که داشتند دست پیدا نکردند بیان کرد: هیچ وقت آدمی نمی‌تواند از اجلی که برایش معین شده عبور کرده و از چنگال مرگ فرار کند و از راه گذشتگان عبور خواهیم کرد و سیر زندگی بشر یکسان است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: در طلب دنیا خودمان را باید پایین آورده و آمال و آرزوهایمان را کم کنیم، رفتار ما باید نیکو باشد، امام در این خطبه تاکید دارند که در کسب و کارتان نیکو عمل کنید نه به گونه ای حرف بزنیم که فدای دنیا شویم نه به گونه ای که بیکار شویم.

 

وی در ادامه نامه 31 نهج البلاغه اظهار کرد: چه بسا دنیا بهانه ای شود برای از دست دادن سرمایه، پس نکته نخست این‌که انسان باید بداند که به آرزوهایش نمی‌رسد، پس نباید مایوس شده و حساسیت شدیدی روی برخی خواسته‌هایش داشته باشد اما باید ما تلاش خود را انجام دهیم.

 

این کارشناس دینی با انتقاد از این‌که زمانی خواهد رسید که معروف منکر و منکر معروف خواهد شد عنوان کرد: انسان اگر به شرایط زمان آگاه باشد از هیچ فضایی مایوس نمی‌شود، امروز نظر ما این نیست که اسلام در ایران به طور کامل اجرایی می‌شود اما از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم.

 

وی به بیان نکته دوم در این بند از نامه امام پرداخت و تصریح کرد: اجل انسان سد راه آرزوهایش است پس باید به این نکته توجه داشته باشیم که در این مسیر باید به خدای متعال توکل کرد.

 

 

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: نکته سوم این توصیه‌های امیرمومنان، وجود راه گذشته و راه امروز است، باید از گذشته و اتفاقات تاریخی عبرت گرفت، افرادی که از راه ولایت جدا شدند از انقلاب و اسلام جدا شده اند.

 

وی ادامه داد: کسانی که از مسیر ولایت فاصله گرفتند و منحرف شدند بدترین بلاها نصیب آنها شد.

 

معاون امور تهذیب حوزه علمیه قزوین به بیان نکته چهارم این فراز پرداخت و مطرح کرد: نکته اینجاست حال که زمان رسیدن به آرزوها در دست ما نیست وظیفه ما فقط تلاش در این مسیر است، بقیه مسایل را بر عهده خدای متعال بگذارید تا با تدبیر خودش شما را به آنچه صلاح در آن است، برساند.

 

وی در پایان گفت: نکته پنجم این‌که باید آمادگی از دست دادن مال دنیا را داشته باشیم زیرا خدای متعال قصد دارد دلبستگی‌های ما را به دنیا و مال و فرزند کم کند، پس باید آماده آزمایش شدن با هرکدام از این علایق خود باید باشیم./848/پ202/ب4

ارسال نظرات