۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۶۸۰
پیش از ظهر امروز؛

گردهمایی عاشورائیان مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ عاشورائیان مراغه پیش از ظهر امروز با حضور متولیان هیأت های مذهبی، مداحان و روحانیان مساجد این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی عاشوراییان مراغه با اشاره به ماهیت فعالیت هیأت های عزاداری اظهار داشت: مکتب حسینی و سیره ائمه اطهار(ع) سرتاسر سیاسی بوده به طوری که مدیریت در این نوع مکتب با سیاست و اجتماع گره خورده است.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران و نهضت حسینی امام خمینی(ره) برگرفته از مکتب عالی و آزادی‌بخش اسلام و تشیع بوده است، خاطرنشان کرد: تعریف صحیح از اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی بزرگترین تحفه امام راحل برای مسلمانان است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: تعریف امام راحل از اسلام همان مکتبی بوده که حضرت امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) سعی داشت آن را تبلیغ و حفظ کند و ائمه اطهار(ع) نیز بعد از آن امام همام ادامه دهنده این راه حق و حقیقت بودند.


حجت‌الاسلام عظیمی با بیان این‌که پایبندی به ولایت فقیه و ارتباط معنوی با امام زمان(عج) از مهم‌ترین ویژگی های دوستداران اسلام و تشیع است، تصریح کرد: اکنون ملت ایران در راستای پیروی از ولایت فقیه باید در کنار رهبر معظم انقلاب باشند تا در جامعه اسلامی اهداف امام راحل بیشتر از گذشته محقق شود.


همچنین حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در سخنانی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام درصدد ضربه زدن به اسلام اصیل هستند، اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین آئین در میان ادیان الهی است و عمل به دستورهای اسلام و قرآن باید در اولویت همگان قرار گیرد.


عروجعلی نصیری، رییس کانون مداحان مراغه نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این کانون پرداخت و گفت: تاکنون 410 مداح مرد و 131 مداح بانوی جلسه‌ای طی سال گذشته در شهرستان مراغه ساماندهی شده‌اند که همه این افراد در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.


وی افزود: این تعداد افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی تدارک دیده از سوی تبلیغات اسلامی و ثبت مشخصات آنان در سامانه شعرا و مداحان این شهرستان، ساماندهی شده اند، ضمن این‌که ساماندهی هیأت های مذهبی نیز با اعطای مجوز فعالیت در دستور کار قرار گرفته است./935/پ202/ح

ارسال نظرات