۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۶۵۴۴۶
امام جمعه موقت کاشان:

پیروان هوای نفس از خط امام راحل فاصله گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهر کاشان گفت: امام خمینی(ره) با قیام نورانی خود روحیه ظلم پذیری را خشکاند و سبب بیداری مسلمانان و جهانیان علیه ظلم شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد بني هاشمي

حجت الاسلام سید محمد بنی هاشمی، امام جمعه موقت شهر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: روحیات و افکار ارزشمند امام(ره) اگر نگوییم بی نظیر است باید بگوییم کم نظیر است، از این رو می توان سرّ جاودانه شدن امام راحل را همین روحیات و شاخصه های ایشان دانست.

 

وی افزود: علی رغم اینکه اسلام، دین ظلم ستیز و استکبار ستیز است، ولی متأسفانه این بعد عزّت بخش اسلام در گذشته آنچنان که باید مورد توجه نبوده و با وجود آن که اسلام دین ظلم ستیز و حامی مظلوم است، اما شاهدیم که کشورهای اسلامی خود مورد ظلم بیگانه قرار گرفته و امروزه مسلمانان مظلوم ترین قشر در جامعه جهانی هستند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی تأکید کرد: امام خمینی(ره) با قیام نورانی خود روحیه ظلم پذیری را خشکانید و سبب بیداری مسلمانان و جهانیان علیه ظلم و نیز سبب دفاع از مظلومان جهان شد.

 

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: امام خمینی(ره) آرمان فراموش شده فلسطین اشغالی را که در حال فراموشی بود در خاطره ها زنده کرد و سبب شد ملّت مظلوم فلسطین برای احقاق حقّ خود جان تازه ای بگیرند و افکار آزادگان جهان را متوجّه کشور غصب شده و اشغال شده فلسطین کند.

 

وی در مورد دلیل بی توجهی برخی افراد به آرمان استکبار ستیزی امام راحل گفت: برخی افراد آنچه را امام خمینی(ره) با تمام وجود پذیرفته بود و به آن اعتقاد قلبی داشت را با تمام وجود خود نپذیرفته بودند، چرا که چنین افرادی سوار بر اسب سرکش نفس امّاره خود هستند و هدف شان با هدف امام(ره) متفاوت است.

 

امام خمینی در وصیت نامه خود تکلیف همگان را مشخص کرده است

وی با اشاره به این که برخی از فکر و خطّ امام(ره) فاصله عملی داشته و دارند و به عبارت دیگر می توان گفت اینان هدف شان نامقدّس بود، چرا که هدف شان هوای نفس شان بود و با آرمان های امام خمینی(ره) پیوند عملی نداشتند، گفت: این افراد هر کجا که هدف مقدّس امام خمینی(ره) با هدف نامقدّس شان در تعارض بود، از روحیه استکبار ستیزی فاصله می گرفتند و حاضر می شدند ستم و تحقیر استکبار را بپذیرند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی تأکید کرد: ملاک داوری برای مدعیان صادق خط و اندیشه امام خمینی(ره)، پیروی تمام عیار از تفکرات ارزشمند امام(ره) است، از این رو امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خود تکلیف همگان را روشن کرده است و صنف و جمعیتی نیست که حضرت امام(ره) نصیحتی کافی و وصیتی نافع برای او نداشته باشد و کسی نمی تواند مدعی شود که امام خمینی(ره) از یک بعد از ابعاد تفکرات سیاسی جامعه غافل بوده است.

 

امام جمعه موقت شهر کاشان با اشاره به این که «خامنه ای خمینی دیگر است»، گفت: خرد اجتماعی امّت اسلام در ایران و جهان اسلام و نیز جهان مستضعفان تشخیص داد که امام خامنه ای همان امام خمینی(ره) است.

 

به گفته وی، همان گونه که نهیب امام خمینی(ره) دل استکبار را به لرزه می انداخت، نهیب امام خامنه ای مدظله العالی نیز چنین است و مدیریت امام خامنه ای مانند مدیریت امام خمینی(ره) مقتدرانه، عالمانه و هوشیارانه تمام فریب و نیرنگ های دشمنان را خنثی می کند و تمام فتنه ها را در نطفه خفه می کند که نمونه بارز آن را می توان در خنثی شدن توطئه و فتنه 88 دانست، چرا که دشمنان با طراحی توطئه سال 88  در خیال باطل  خودشان  برای جش پیروزی آماده می کردند، اما گرفتار عزای ناکامی شان شدند.

 

ولایت و امت در صحنه، دشمن را ناکام می کند

وی با اشاره به این که رهبر معظّم انقلاب با هوشیاری خود موجب شد که غرب و شرق، لیبرال ها، سکولارها و اراذل و اوباشی که مزدوران بیگانه بودند بفهمند که با وجود خیمه «ولایت عظمای فقیه» در کشور عزیزمان ایران، آرزوی شان به گور رفت، گفت: با وجود ولایت و امّت در صحنه، هر حرکت دشمن با بن بست و ناکامی مواجه می شود.

 

وی مردم را در سیره رهبر کبیر انقلاب به عنوان بالاترین ارزش و عظمت دانست و گفت: قیام امام برای خدمت به مردم بود، از این رو ایشان می فرمود «من با مردم ایران برادر هستم، و خود را خادم و سرباز آنان می دانم و اگر به من بگویند خدمتگزار، بهتر از این است که بگویند رهبر، رهبری مطرح نیست، خدمتگزاری مطرح است، اسلام ما را موظف کرده که خدمت کنیم».

 

حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: رهبری هر انقلابی برای موفقیتش روی مردم توجه ویژه دارد و برای موفقیتش روی مردم حساب و سرمایه گذاری می کند و در حقیقت با مردم در مقابله با دشمن، سنگربندی می کنند تا به موفقیت و پیروزی برسند و تعامل این دو رکن در هر انقلاب از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

امام جمعه موقت شهر کاشان گفت: اگر انقلاب، مانند اکثر انقلاب های دنیا غیر دینی باشد، پس از پیروزی انقلاب و رسیدن به قدرت، مردم فراموش می شوند و حتی متولّیان انقلاب خود را قیم مردم می دانند و اگر مردم اعتراضی کنند فریادشان به جایی نمی رسد.

 

روحانیت باید قشری مقدس و جمعتی فداکار باشند

وی افزود: با پیروزی انقلاب، بخاطر  این که متولّیان انقلاب خود را مرهون پشتیبانی مردم می دانند برای مردم حسابی ویژه باز می کنند و مردم را واقعاً آقا و ولی نعمت خود می داند.

 

به گفته وی، امام خمینی(ره) به مردم عشق می ورزید و  در بیانات  خود مردم را بزرگ می دانست و نه تنها خود و کارگزاران نظام را قیم مردم نمی دانست بلکه مردم را ولی نعمت خود معرفی می کرد و می فرمود «این پایین شهری ها و این پابرهنه ها ولی نعمت ما هستند» و در جایی دیگر عنوان کردند «من خادم شما هستم، من خادم ملت شما هستم».

 

وی تأکید کرد: پیوند امام خمینی(ره) با ملّت پیوندی محکم و ناگسستنی بود و تا آخرین لحظه عمرش لحظه ای از خدمت و محبت به مردم غافل نبود.

 

وی با تأکید بر این که که روحانیت همیشه باید قشری مقدّس و جمعیتی فداکار باشند تا بتوانند معالم و معارف ناب اسلام را با زحمت و ریاضت تحصیل کنند و در راه آگاهی دادن به مردم و امّت اسلام از آسایش و رفاه خود بگذرند، گفت: روحانیت باید آموخته های خود را به مردم ابلاغ کنند تا دین شان را به اسلام ادا کنند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی همچنین با بیان این که روحانیت متعهّد قشر دلسوزی است که هرگز با انزوا از خدمت به مسلمانان و هدایت گری فاصله نمی گیرد گفت: در صورت فاصله روحانیت از مردم، جای پای دشمن باز می شود و توطئه سکولار کردن جامعه به نتیجه می رسد.

 

امام جمعه شهر کاشان گفت: برای مقابله با توطئه ها از جمله توطئه سکولار کردن جامعه، حوزه ها با محوریت مدیریت قم و زیر نظر مراجع عظام حوزه در تلاش هستند تا با برنامه ریزی های حساب شده، روحانیت را به چندین سلاح، مسلح کنند تا در مقابل دشمن مغلوب نشوند.

 

وی علم و دانش، ایمان، تقوا و اخلاق، همت و تلاش و فداکاری، شجاعت و دلیری را از سلاح های مورد نیاز روحانیت دانست و گفت: در صورت موفقیت حوزه های علمیه در تربیت طلاب کوشا و عالم و مجاهد، بار دیگر شاهد پیدایش شخصیت هایی همچون امام خمینی(ره) و امام خامنه ای خواهیم بود که در این صورت، استبداد و استکبار و ستمگری از ریشه خشکانده خواهد شد و توطئه سکولار کردن جامعه با شکست روبرو خواهد شد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات