۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۶۰۷۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

جنگ نرم تهدید جدی برای فرهنگ جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان تهدیدی جدی برای فرهنگ جامعه اسلامی است.
مهدي دواتگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اجلاس عمومی مجمع بسیج شهرستان مراغه با اشاره به این‌که جنگ نظامی غرب علیه انقلاب اسلامی ایران تبدیل به جنگ اقتصادی و فرهنگی شده است، اظهار داشت: دشمن امیدوار به براندازی نظام ولایی ایران از راه تبلیغات ضدفرهنگی است.


وی با تأکید بر این‌که جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان تهدیدی جدی برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ تهدیدهای دشمنان در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، با کمک، آگاهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست خواهد خورد.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خواستار اتخاذ استراتژی واحد فرهنگی در سراسر کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمنان شد و تصریح کرد: آگاه سازی و فرهنگ سازی افراد جامعه در راستای مقابله با آسیب های جنگ نرم دشمنان علیه ارزش های اسلامی، انقلابی و اعتقادی جامعه اسلامی، امری ضروری و حیاتی است.


وی با تأکید بر این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس و اعضای آن به عنوان افرادی دلسوز، دغدغه ها و آسیب های پیش روی جامعه را برای رفع رصد کرده و به مسوولان امر منتقل می کنند، خاطرنشان کرد: اولویت امروز اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحقق مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.

دواتگری با اشاره به این‌که امنیت ملی و حتی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وابسته به استقلال فرهنگی جامعه است، گفت: حضور دلسوزان و مسؤولان دلسوز نظام اسلامی و همت آن ها برای رفع دغدغه های فرهنگی با همراهی و همدلی ملت، گام مهمی در جهت تعالی فرهنگی و اجتماعی جامعه است.


همچنین حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که غرب و نظام سلطه سرمایه گذاری عظیمی برای ضربه زدن به بنیان خانواده ها در کشور ما کرده اند، افزود: غرب با تولید برنامه ها و ایجاد شبکه ها و رسانه های ماهواره ای، درصدد استحاله فرهنگی جامعه اسلامی است.


وی خطر تهاجم فرهنگی و رسانه ای غرب را عامل تزلزل در بنیان خانواده دانست و اظهار داشت: شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان وابسته به رژیم صهیونیستی آسیبی جدی هستند که در کمین خانواده ها و نسل جوان جامعه بوده و اهتمام و آگاه سازی در این راستا امری ضروری است.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات هسته ای کشور با گروه 5+1 گفت: نظام مقدس اسلامی اکنون به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده و اگر فکر می کنیم با کنار آمدن با طرف های مذاکره تمامی مشکلات حل می شود، سخت در اشتباهیم./853/پ202/ح

ارسال نظرات